شهرستان ها

۷۰۰ نیروی آموزش‌دیده همیار طبیعت در چهارمحال و بختیاری فعال است

شهرکرد_مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰ نیروی آموزش‌دیده همیار طبیعت در این استان فعال است.

اصغر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۷۰۰ نیروی آموزش‌دیده همیار طبیعت در این استان فعال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین ۱۲ انجمن دوست‌دار طبیعت یا سازمان مردم‌نهاد در سطح این استان با این اداره همکاری دارند.

احمدی با تاکید بر اینکه حوزه منابع طبیعی بسیار گسترده است و نمی‌توان فقط با نیروهای خودش، آن را اداره کرد بیان داشت: تشکل‌های مردم‌نهاد این استان از طرح مردمی کاشت یک میلیون درخت استقبال خوبی داشتند.

وی تصریح کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد از ثروت‌های ملی هستند، با کمک این تشکل‌ها ما همراه با مردم از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی حفاظت و حراست می‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری مؤلفه تشکیل گروه‌ها و تشکل‌ها را استفاده از ظرفیت مردمی عنوان و خاطرنشان کرد: افرادی که در این گروه‌ها حضور دارند به‌صورت خودجوش در صحنه‌هایی که به وجودشان نیاز است حضور می‌یابند.

احمدی یادآور شد: تشکل‌های مردم‌نهاد نقش مؤثری در حفاظت از عرصه‌های ملی و استفاده اصولی از منابع طبیعی دارند، بنابراین این سازمان‌ها می‌توانند به طرق مختلف در فرهنگ‌سازی محافظت از منابع طبیعی، آگاهی دادن به مردم و اجرای برنامه‌ای نمادین نقش بسزایی داشته باشند، که در توسعه پایدار منابع طبیعی و مدیریت حاکمیتی آن تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: به دلیل وجود احساس مسئولیت در بین مردم این استان نسبت به منابع طبیعی و محیط زیست، شاهد استقبال خوبی هستیم و در مواقع بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مرتع به‌صورت خودجوش این تشکل‌ها حضور یافته و پیشاپیش مأموران منابع طبیعی از توسعه آتش‌سوزی جلوگیری کرده اقدام به اطفا حریق می‌نمایند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا