شهرستان ها

۷۰ هیئت مذهبی اردستان در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند

اردستان-رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: تعداد هیئات مذهبی در شهرستان اردستان حدود ۱۵۰ هیئت است که تاکنون حدود ۷۰ هیئت در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی طباطبایی‌نژاد ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: در روز اول تیرماه سال ۱۳۶۰، امام خمینی (ره) دستور به تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کردند که سازمان تبلیغات اسلامی به تعبیر رهبر انقلاب، یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی بوده و در بستر انقلاب شکل گرفته است.

وی افزود: تبیین و عرضه فکر و فرهنگ اسلامی با توجه به نیازهای روز و رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی رسانه‌های دشمن از جمله رسالت سازمان تبلیغات اسلامی بوده همچنین وظیفه سازمان است که هرکار فرهنگی بر زمین مانده را انجام دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر مبنای گفتمان رهبر انقلاب، مباحث مربوط به جهاد تبیین، حوزه عفاف و حجاب و مسائل به جوانی جمعیت و فرزندآوری در اولویت‌های برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد و رویکردها در این سمت و سو است.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌ها را به صورت مشارکتی با همکاری دیگر نهادهای شهرستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در حوزه جوانی جمعیت همایش‌هایی از جمله “ایران جوان بمان”، “خانواده شاد” و چندین جلسه ویژه اقشار تأثیرگذار در جامعه برگزار و همچنین در حوزه بانوان چندین نمایشگاه عفاف و حجاب در شهرستان برپا شد.

وی با بیان اینکه قصد داریم با اجرای برنامه‌های گوناگون، در سطح شهر فرهنگ دینی پخش شود، یادآور شد: در حال حاضر حدود ۳۵ روحانی در سطح شهرستان اردستان مستقر هستند و در اکثر ادارات دارای جمعیت زیاد شهرستان با حضور روحانی‌ها، نمازجماعت برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان بیان کرد: در مناسبت‌های خاص از جمله ماه محرم و ماه مبارک رمضان اعزام روحانی را برای شهرستان اردستان داریم که با احتساب روحانیون شهرستان، حدود ۷۰ نفر روحانی در این مناسبت‌ها در سطح شهرستان به فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازند.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: حدود ۱۵ نفر از خانم‌ها در قالب مبلغان امین در مدارس سطح شهرستان اردستان حضور دارند و باید تعداد مبلغان امین را به‌ویژه در قشر آقایان افزایش دهیم.

وی یادآور شد: در شهرستان اردستان سه مؤسسه قرآنی زیر نظر اداره تبلیغات فعالیت می‌کنند که مورد حمایت نیز قرار گرفته و نظارت بر کار آن‌ها نیز انجام می‌شود همچنین دو خانه قرآنی نیز در روستاهای ومکان و رحمت‌آباد اردستان وجود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان با اشاره به وجود ۱۲۵ مداح خواهر و برادر در شهرستان، خاطرنشان کرد: حدود ۷ کانون فرهنگی تبلیغی در شهرستان اردستان فعالیت می‌کنند و تشکل‌های سازمان نیز شامل یک شورای هیئات و یک کانون مداحان در سطح شهرستان هستند همچنین تعداد هیئات مذهبی در شهرستان حدود ۱۵۰ هیئت بوده که ۷۰ هیئت در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند.

طباطبایی‌نژاد بیان کرد: در ایام ماه محرم سال گذشته در خصوص توزیع ارزاق، حدود ۲۵ تن برنج، ۸ تن گوشت‌، ۱۰ تن شکر و ۸ تن مرغ بین هیئات مذهبی شهرستان اردستان توزیع شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا