شهرستان ها

۷۰ کیلومتر از اجرای شبکه فاضلاب شهری سمنان باقی مانده است

سمنان- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه ۷۰ کیلومتر از اجرای شبکه فاضلاب شهری سمنان باقی مانده است، گفت: استفاده از بازتولید پساب شهر سمنان مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص پروژه تصفیه خانه پساب شهر سمنان و ارائه راهکارهای چگونگی تسریع در بهره برداری از طرح مذکور به میزبانی استانداری بیان کرد: استفاده از بازتولید پساب شهر سمنان، امری مهم و از جمله مسائلی است که در دستور کار استانداری سمنان قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۷۰ کیلومتر از خط اجرای پروژه مذکور بیشتر باقی نمانده است، ابراز کرد: برای ما بهره برداری از این طرح حائز اهمیت است چرا که به دلیل کم آبی، استفاده از پساب و باز چرخانی آن در آینده به مسئله‌ای ضروری و ارزشمند تبدیل خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه پروژه استفاده صنعت از پساب نیازمند توجه جدی مسئولان ذیصلاح است، تاکید کرد: شهرداری سمنان طبق توافقات باید این طرح را پیگیری کند اما از حمایت قاطعانه دستگاه نظارتی برخوردار خواهد بود.

حمیدی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب سمنان، می‌تواند تأمین بخشی از آب مورد نیاز صنعت و همچنین آب مورد نیاز مدیریت فضای سبز شهری شهرداری سمنان را بر عهده بگیرد، بیان داشت: این موضوع در روزگار خشک استان سمنان حائز اهمیت و غنیمت است.

وی افزود: با توجه به اعلام آمادگی جدی شهرداری و شورای شهر سمنان در خصوص ادامه و به اتمام رساندن پروژه تصفیه خانه پساب شهر سمنان، شهرداری باید در آینده و فرارسیدن فصل گرما، پیش بینی‌های لازم را برای مدیریت بوی تصفیه خانه در دستور کار قرار دهد از سوی دیگر اما جبران عقب ماندگی زمانبندی اجرای پروژه نیز باید برای تسریع در امور و سرعت بخشیدن به روند اجرایی عملیات، از سوی شهرداری در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه در واگذاری آب خروجی، شهرک صنعتی باید در اولویت استفاده قرار بگیرد تا بخشی از آب مورد نیاز صنعت تأمین شود، گفت: برای مساعدت به شهرداری در خصوص تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر سمنان و ارتقا خروجی آب به منظور استفاده در بخش صنعت و مدیریت فضای سبز شهری از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا