شهرستان ها

۷۳ محله برای پویش هم‌ محله‌ای امام رضا(ع) اعلام آمادگی کردند



معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در راستای فرهنگ میزبانی، پویش هم‌محله‌ای امام رضا(ع) را داریم که با فعال‌سازی ظرفیت محلات، حدود ۷۳ محله اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید جلیل بامشکی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ذیل کمیته فرهنگی خدمات سفر استان، برنامه‌های متنوعی در شهرداری برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: قرار نوجوانی با همکاری سازمان تبلیغات در حال برگزاری است. همچنین موکبی برای خدمت‌رسانی نوجوانان دهه هشتادی در میدان شهدا برپا شده که بیش از هزار و ۶٠٠ نوجوان دختر و پسر از دیروز فعالیت خود را آغاز کردند.

بامشکی ادامه داد: این اقدام تمرینی برای فرهنگ‌سازی و خدمت به زائران امام رضا (ع) است. دختران در این موکب کاردستی‌ها و سوغاتی‌هایی که خود تولید می‌کنند را به نوجوانان زائر پیاده اهدا می‌کنند. پسران نیز در زمینه پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی و تغذیه‌ای فعالیت دارند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: موکب بانوان به نام حضرت خدیجه(س) در محل بوستان ریحانه از دیروز فعال شده و خدمات متنوعی ارائه می‌دهد. این موکب با همکاری بیش از ۳۰ تشکل به بانوان مجاور و زائر خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به پویش نذرمن تصریح کرد: این پویش توسط نوجوانان و با موضوع محیط زیست، پاکسازی زباله و فرهنگ‌سازی اجرا می‌شود. در زمینه فرهنگ میزبانی نیز اقدامات متنوعی انجام شده که یکی از موضوعات پویش قدمت بر چشم بوده که بیش از ۱۵۰ تجربه به دبیرخانه پویش معرفی شده است. امیدواریم در آینده نزدیک تولیدات هنری از این تجارب داشته باشیم.

بامشکی اضافه کرد: در راستای فرهنگ میزبانی هم‌محله‌ای امام رضا(ع) را داریم که فعال‌سازی ظرفیت محلات است. حدود ۷۳ محله اعلام آمادگی کردند تا با محوریت مسجد محل محله خود را برای میزبانی فعال کنند. در زمینه معرفت امام رضا(ع) مسابقاتی طراحی شده که در حال برگزاری است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: برای راهنمایی و اطلاع‌رسانی به زائران علاوه بر افزایش پایگاه‌های راهنمای زائر، ۳۵ اکیپ سیار راهنمای زائر نیز در محدوده حرم و ورودی‌ها فعالیت دارند. ساعت کاری پایگاه‌ها نیز شبانه‌روزی شده است. هشت ایستگاه استقبال از زائر داریم که پنج ایستگاه برای زائران پیاده و سه ایستگاه برای زائران سواره است.

وی خاطرنشان کرد: سرویس‌دهی خطوط قطار شهری و اتوبوس‌های منتهی به حرم در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه رایگان بوده و سرویس‌دهی قطار شهری پنج‌شنبه از ساعت ۶ تا ۲۲، جمعه از ساعت ۷ تا ۲۳ و شنبه از ساعت ۶ تا ۲۲ انجام می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا