شهرستان ها

۷ هزار زوج لرستانی در صف دریافت وام ازدواج

خرم‌آباد – استاندار لرستان گفت: از تعداد ۲۰ هزار تقاضا برای وام ازدواج ۱۳ هزار مورد توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد زیویار در ستاد ساماندهی امور جوانان لرستان، اظهار داشت: از تعداد ۲۰ هزار تقاضا برای وام ازدواج ۱۳ هزار مورد توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم روند پرداخت مابقی تقاضاها نیز با سرعت بیش‌تری انجام شوند.

استاندار لرستان همچنین بر مشخص‌شدن وضعیت اسناد مالکیت زمین‌ها با کاربری خانه جوانان در شهرها تأکید کرد و گفت: تکلیف اسناد این زمین‌ها که بنام راه و شهرسازی هستند، می‌بایست هر چه سریع‌تر با طرح در کارگروه ماده ۶۹ مشخص و مقدمات انتقال بنام خانه‌های جوانان فراهم شود.

زیویار، اعتیاد را یکی از معضلات مهم اجتماعی قلمداد کرد که جوانان را تهدید می‌کند و اظهار کرد: برای پیشگیری از این معضل خانمان‌سوز باید از مجامع نخبگانی استفاده کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش آسیب‌های اجتماعی و مقالات ارائه شده در این همایش، تصریح کرد: این مقالات باید تدوین شده و در برنامهٔ اجرا و سیاست‌های ابلاغی قرار بگیرند.

استاندار لرستان همچنین به مشکلات کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ اشاره کرد و گفت: مشکلات این کمپ‌ها باید به‌صورت ریشه‌ای حل شوند، ضمن این که برای ساماندهی معتادان خیابانی و متجاهر در جلسات تخصصی‌تر اقدام می‌شود.

زیویار، به نقش مهم سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در پیگیری مشکلات و انتظارات جوانان اشاره کرد و عنوان کرد: این سازمان‌ها مشکلات جامعه و جوانان را به‌خوبی واکاوی کرده و بخش مهمی از اقدامات اجرایی حوزهٔ جوانان را انجام خواهند داد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا