شهرستان ها

۸۰۰ مسئله استانی در طرح محله همدلی ثبت شده است

قزوین – کارشناس اعزام مبلغین استان قزوین گفت: تاکنون حدود ۸۰۰ مسئله از استان قزوین در این طرح ثبت شده و استان قزوین هم‌اکنون جزء چهار استان اول در سطح کشور است.

حجت الاسلام حسن محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح “مهرواره محله همدلی” اظهار کرد: طرح مهرواره محله همدلی در ماه مبارک رمضان به صورت ملی، استانی و شهرستانی آغاز و هم‌اکنون درحال برگزاری است.

کارشناس اعزام مبلغین استان قزوین اذعان کرد: محوریت طرح محل همدلی در راستا شناسایی آسیب‌های اجتماعی استان به استان، شهر به شهر، روستا به روستا و محله به محله است که این طرح با حضور کنشگران سیاسی و فرهنگی، افراد و اقشار تاثیرگزار، روحانیون و مبلغین و صاحب‌نظران عرصه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی انجام می‌شود.

وی افزود: افراد و روحانیون برای دریافت بیشتر و یا ثبت نام به سایت “مهرواره محله همدلی” مراجعه و یا عدد یک را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۰۱۷۵ ارسال کنند.

این مسئول ابراز کرد: تاکنون حدود ۸۰۰ مسئله از استان قزوین در این طرح ثبت شده و استان قزوین هم‌اکنون جز چهار نفر اول در سطح کشور است و رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: محوریت دیگر طرح “مهرواره محله همدلی” استفاده از ظرفیت مردم، محله و مسجد حول محور امام محله است.

محمدی تصریح کرد: اولین گام برای شرکت در این طرح ثبت مسئله یا مسائل مربوط به محله است که طی این فرآیند یک اطلس منطقه‌ای و یا محله‌ای برای اشراف به مسائل استانی و منطقه‌ای انجام می‌شود.

وی گفت: در برخی از مناطق چندین مسئله شناسایی شده که تعدادی از این مسائل با محوریت امام محله و استفاده از ظرفیت مردم برای مردم انجام می‌شود و برخی از این مسائل که برای حل شدن به مدت‌زمان بیشتری نیاز دارند در قالب طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت اجرایی می‌شود.

کارشناس اعزام مبلغین استان قزوین تاکید کرد: پس از ثبت مسئله یک کلیپ چند دقیقه از شرح مسئله، راهکارهای اجرایی و تشریح نقاط ضعف و قوت همراه با فرم تعریف شده تهیه می‌شود و در دست کمیته قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کمیته‌های ملی، استانی و شهرستانی در کنار کمیته انتخاب متشکل از افراد تأثیر گزار به بررسی مسائل و تصمیم‌گیری می‌پردازند.

وی گفت: داوران کمیته استانی و شهرستان متشکل از نماینده ولی فقیه، نماینده سپاه، نماینده بنیاد هدایت، نماینده امور مساجد، نماینده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (عج) و نماینده حوزه‌های علمیه در استان قزوین به بررسی مسائل ثبت شده می‌پردازند که طی ان نفرات اول به مرحله بعدی معرفی می‌شوند.

محمدی بیان کرد: افراد منتخب با رأی ۵۰ درصدی از جانب داوران و ۵۰ درصد باقی مانده را از طرف مردم به دست می‌آورند به گونه‌ای که امام محله به نمایندگی از مردم محله در برنامه صداو سیما استان به تشریح مسائل می‌پردازد و مردم می‌توانند با کد دستور مختص به هر شخص در انتخاب مسئله شرکت کنند که البته در سطح ملی نیز این فرآیند در سطح گسترده کشوری نیز اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در بین سه نفری که به مرحله استانی راه پیدا کرده بودند یک نفر به عنوان برگزیده طبق سهمیه استانی اعلام شده به سطح ملی راه پیدا می‌کند.

این مسئول ابراز کرد: جوایز نفرات برتر استانی به ترتیب نفر اول ۵ میلیون تومان و ۱۰ نفر برگزیده هرفرد یک میلیون تومان می‌باشد.

وی گفت: جوایز سطح ملی طرح “مهرواره محله همدلی” به ترتیب ۳ نفر اول ۲۰۰ میلیون تومان، نفر دوم ۱۵۰ میلیون تومان و نفر سوم ۱۰۰ میلیون تومان است که این هزینه به اجرای طرح در محله با محوریت امام محله اختصاص داده می‌شود.

محمدی در پایان تاکید کرد: این طرح برای اولین بار در سطح ملی اجرا می‌شود که در سطح استانی ۹۰ روحانی در قالب امام محله، روحانی پایگاه اجتماعی و امامان محله شهری به شناسایی مسائل محله پرداخته و در راستا حل آنها تلاش می‌کنند و با استمرار این طرح در تلاشند تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا