شهرستان ها

۸۵۰ روستای کرمان دچار مشکل آب هستند

رفسنجان – فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه کرمان جزو چهار استانِ دچار تنش آبی است، گفت: ۸۵۰ روستای کرمان دچار مشکل آب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی صبح یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی روستای زین‌آباد اظهار کرد: امروز افتتاح پروژه‌های آبرسانی سراسر استان به‌مناسبت هفته بسیج را داریم. اقدام و عمل بسیج همین کار بزرگی است که امروز انجام شد.

وی بیان کرد: این کار بدون نگاه حزبی، گروهی، جناحی و سیاسی و با نگاه انقلابی مکتبی و جهادی است. به فکر حل مشکلات مردم بودن و بن‌بست شکنی بسیج اینجا معنی و مفهوم پیدا می‌کند و در خدمات‌دهی، نگاه بسیج قومی و جناحی و سیاسی نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: با این نگاه و تفکر بسیجی اقدامات ارزشمندی در کشور و استان کرمان انجام می‌دهیم، راه برون رفت و باز کردن گره‌ها در کشور داشتن تفکر بسیجی است، تفکر بسیجی اندیشه زیبایی است و این بهترین فرصت برای ما در نظام الهی است که بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم.

اجرای ۵۵۶۰ پروژه محرومیت زدایی در کرمان

سردار معروفی به عملکرد یک ساله بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی و آبرسانی اشاره و بیان کرد: از ۵ آذر سال گذشته تا ۵ آذر امسال توفیق یافتیم ۵ هزار و ۵۶۰ پروژه محرومیت زدایی، عمرانی و اشتغالزایی با ۱۵۴ میلیارد تومان در استان کرمان به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: احداث و تکمیل و تعمیر یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکن برای محرومان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در استان، راه اندازی ۱۵ کارگاه اشتغالزایی، احداث ۲ هزار سرویس بهداشتی و حمام، احیا و لایروبی ۸۰ قنات، توزیع ۴۵۰ هزار بسته معیشتی در یک سال گذشته برای ۶۲ هزار خانواده آسیب‌دیده از کرونا و تکمیل و احداث ۱۴۲ باب مدرسه گوشه‌ای از این خدمات بوده است.

معروفی بیان کرد: راه‌اندازی ۳۹ تعاونی تولیدی اشتغالزا و ۲۳۸ صندوق‌های قرض الحسنه اشتغالزایی، احداث ۲۸ واحد خانه عالم، احداث ۱۲ سالن ورزشی و توزیع ۲ هزار و ۸۰۰ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد در استان به ارزش ۴۲ میلیارد تومان از دیگر اقدامات بوده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: در حوزه آبرسانی کرمان جزو چهار استان دچار تنش آبی و کمبود است که قرارگاه نهضت آبرسانی «مرد میدان» را در استان راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: قرارگاه را در ۷ فاز برنامه‌ریزی کردیم که در این زمینه خیران، واقفین و آبفار مشارکت دارند و این قرارگاه به پروژه‌های جهادی ورود می‌کند.

معروفی گفت: در سه فاز اول ۱۳۶ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر و هزینه ۲۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آبرسانی شده و فاز چهارم امروز ۶۳ روستا با جمعیت ۴ هزار نفر و ۹ میلیارد تومان اعتبار انجام می‌شود.

۸۵۰ روستای کرمان دچار مشکل آب هستند

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵۰ روستا در استان کرمان دچار مشکل آب هستند، افزود: فاز پنجم این طرح همزمان با سالگرد شهید سلیمانی در ۶۳ روستا با جمعیت ۳۳ هزار نفر و اعتبار ۱۱ میلیارد تومان اجرا می‌شود و تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ هفت فاز به پایان خواهد رسید.

معروفی توضیح داد: فاز اول کاملاً توسط سپاه، قرارگاه پیشرفت و آبرسانی و بسیج سازندگی و فاز سوم تا ششم با کمک واقف گرانقدر «ابراهیمی»، گروههای جهادی و آبفار انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادآور شد: ۶۳۰ روستا را با واقف ارجمند توافق کردیم که هر ۶۳ روستا را در یک مرحله به بهره برداری برسانیم که علت عدد ۶۳ عمر مبارک شهید سلیمانی است، آبرسانی به ۶۳ روستای امروز به همت حاج آقا ابراهیمی و با همکاری آبفا و قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسیج انجام می‌شود. بر این اساس ۲۷ روستا در نرماشیر، ۱۲ روستا در بم، ۷ روستا در شهرستان انار، ۵ روستا در ریگان ۴ روستا در رودبار، ارزوئیه یک روستا و فهرج ۵ روستا آبرسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: واقف «ابراهیمی» خواسته‌ای داشت و نتوانست در این مراسم حضور یابد. خواسته مرد بزرگ این است که ۶ هزار روستا را آبرسانی کند و خواسته دوم ایشان به جای جبران هزینه‌های آبرسانی، نثار صلوات به اموات ایشان و شهید سلیمانی است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا