شهرستان ها

۸۵ طرح فرصت شغلی در صنعت و کشاورزی استان سمنان ایجاد می‌شود

سمنان- معاون ‌هماهنگی ‌امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه ۶۸ طرح صنعتی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند، گفت: با ارائه تسهیلات ۸۵ فرصت شغلی برای استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شریفی نژاد ظهر سه‌شنبه در دویست و نود و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی سالن جلسات مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه ۳۷ طرح صنعتی و ۳۱ طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شدند، ابراز داشت: این طرح‌ها درمجموع ۸۵ فرصت شغلی ۴۵ مورد در صنعت و ۴۰ مورد در حوزه کشاورزی ایجاد خواهند کرد.

وی ضمن بیان اینکه ۶۸ طرح کشاورزی و صنعتی برای دریافت اعتباری حدود ۴۴۴ میلیارد تومان، به بانک‌های عامل معرفی شدند. افزود: برای بخش صنعت اعتباری حدود ۴۱۴ میلیارد تومان و در حوزه کشاورزی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه بانک‌ها باید همچون گذشته توجه جدی به بحث رفع موانع تولید داشته باشند، ابراز داشت: بانک‌ها تا یک ماه پس از ارسال مصوبات فرصت دارند تا نتیجه اجرا و یا عدم اجرای مصوبات را به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه کنند.

شریفی نژاد بابیان اینکه حمایت، پشتیبانی و مانع زدایی در بحث تولید در دستور کار خواهد بود تا بنگاه‌های اقتصادی بتوانند فعال بوده و باقدرت به کار خود ادامه دهند، تصریح کرد: اگرچه بانک‌های عامل در استان تاکنون عملکرد مطلوبی داشتند، اما می‌طلبد تا اقدامات لازم تقویت شود تا بتوانیم به کیفیت و نقطه مطلوب نهایی پیرامون حمایت از تولید و تقویت صنعت در استان گام مؤثر برداریم.

وی با تأکید بر اینکه مسائل بین دستگاهی باید با تقویت ارتباطات برطرف شود، افزود: امروز حمایت از تولید و ایجاد شتاب درروند تولید داخلی، از اصول اصلی و مهم شرایط فعلی برای پیشرفت است که همه ما باید در این راستا پای‌کار باشیم چراکه هر ثانیه در امر تولید و اقتصاد، می‌تواند تأثیر شایانی در کشور داشته باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا