شهرستان ها

۸۷۰ تن چای در رامسر خریداری شده است

رامسر- رئیس اداره چای شهرستان رامسر از خرید ۸۷۰ تن برگ سبز چای در منطقه خبر داد و گفت: ۹۷ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

اردلان بالابندیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خرید تضمینی برگ سبز چای که معمولاً از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهر ماه ادامه دارد گفت: در این شهرستان میزان خرید برگ سبز ۸۷۰ تن بوده که از این مقدار ۴۹ درصد برگ سبز درجه یک و ۵۱ درصد برگ سبز درجه ۲ به ارزش ریالی ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان و ۹۷ درصد مطالبات برگ سبز چایکاران پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان برگ سبز استحصالی توسط ۳ کارخانه فعال رامسر (فردوس، ساداتشهر و کتالم به میزان ۱۹۶ تن چای خشک استحصال شده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۹ با افزایش قیمت برگ سبز چای روبرو بودن و قیمت برگ سبز چای درجه یک به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار ریال و برگ سبز درجه دو ۳۳ هزار ریال بوده است واین امر باعث ایجاد انگیزه و امید بیشتر برای چایکاران و ورود آنها به باغ جهت عملیات به باغی و تولید برگ سبز را در پیش داشته است.

این مسئول گفت: هر ساله پس از برداشت برگ سبز چای با اعطای تسهیلات به چایکاران به عنوان عملیات به زراعی هرس کف بر و کمر بر چای و همچنین تسهیلات بمنظور خرید موتور و ماشین آلات برگ چین هرس علف تراش و.. که به صورت مدت دار و با بهره ۴ درصد پرداخت می‌نماید که از کلیه چایکاران دعوت می‌شود به اداره چای شهرستان رامسر مراجعه کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا