شهرستان ها

۸۷ میلیون هکتار از عرصه های ملی کشور سنددار شدند

گنبدکاووس- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از ۱۳۳ میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی کشور برای ۸۷ میلیون هکتار سند صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: گلستان یک میلیون ۲۷۸ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی دارد که یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار تثبیت شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: برای یک میلیون و ۶۰ هزار هکتار اسناد ملی صادر و تاکنون ۹۸ درصد عرصه‌های ملی استان گلستان تثبیت مالکیت شده است.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس نخستین شهرستان کشور در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و طبیعی بود، گفت: نخستین جشن پایان کاداستر عرصه‌های منابع طبیعی در گلستان برگزار می‌شود.

بابایی افزود: کشور ما ۱۳۳ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی دارد که مالکیت دولت بر ۱۱۳ میلیون هکتار تثبیت شده و برای ۸۷ میلیون هکتار اسناد عرصه‌های ملی صادر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار امیدواری کرد اجرای کاداستر عرصه‌های منابع طبیعی تا پایان امسال در تمام استان‌ها به اتمام برسد.

وی با تأکید بر افزایش سرعت صدور سند افزود: به محض اینکه معاملات در دفاتر اسناد رسمی انجام شود ظرف یک روز سندهای تک برگ صادر می‌شود.

بابایی در مورد تبدیل سندهای دفتر چه‌ای به تک برگ توضیح داد: معمولاً فرایند آن به علت اجرای نقشه کشی و تثبیت یک ماه تا ۴۰ روز زمان می‌برد ولی معمول آن این است که تا یک هفته سند تک برگ صادر شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا