شهرستان ها

۸ درصد جمعیت شهرستان دیر سالمند هستند

بوشهر- مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۸ درصد جمعیت شهرستان دیّر سالمند هستند که به‌طور رایگان به آنها مراقبت‌های دوره سالمندی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا فولادی لقب ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته ملی سالمند اظهار داشت: شعار امسال هفته سالمند «تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان» نام‌گذاری شده است که باید برای تحقق آن تلاش مضاعف صورت گیرد.

مسئولان سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه یکی از حقوق سالمندان بهره‌مندی از مراقبت‌های بهداشتی در این دوران است، افزود: برنامه‌های مراقبتی و پیشگیرانه مختلفی برای تمامی گروه‌های سنی در نظام شبکه تعریف‌شده است که همکاران زحمت‌کش بهداشت و درمان به‌طور جد پیگیر اجرای آن هستند.

وی اضافه کرد: یکی از این گروه‌های سنی افراد بالای ۶۰ سال است که به‌عنوان سالمند محسوب شده و خدمات مراقبت‌های ادغام یافته این دوره و همچنین ارزیابی سطح سلامت خود را می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین خانه بهداشت و یا پایگاه سلامت محل زندگی خود، دریافت کنند.

مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: اندازه‌گیری وزن، قد و فشارخون، بررسی وضعیت تعادل سالمندان و پیشگیری از خطر احتمالی سقوط در آن‌ها، بررسی سالمندان از نظر افسردگی و مشکلات روانی از جمله خدمات ارائه شده به سالمندان در پایگاه‌های سلامت است.

فولادی لقب گفت: بررسی سالمندان از نظر افسردگی و مشکلات روانی، ارزیابی قند و چربی خون، ارزیابی و تشخیص زود هنگام سرطان دستگاه گوارش و ارائه مکمل‌های کلسیم، ویتامین D و مولتی‌ویتامین به‌صورت رایگان از دیگر خدمات ارائه شده به سالمندان در پایگاه‌های سلامت است.

وی با اشاره به مشکلات و اختلالات تغذیه‌ای در دوره سالمندی خاطرنشان کرد: رژیم غذایی سالم و سرشار از انواع میوه‌ها، سبزی‌ها، لبنیات کم‌چرب در کنار ورزش کردن می‌تواند تا حد چشمگیری شانس ابتلاء به پوکی استخوان را در دوران سالمندی کاهش دهد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا