شهرستان ها

۹۰۰ نفر در میامی مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت کردند

میامی- مدیر مرکز آموزش فنی حرفه‌ای میامی با اشاره به برگزاری ۲۳۰ هزار نفر ساعت آموزش توسط فنی و حرفه‌ای شهرستان، گفت: ۹۰۰ نفر مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتحی صبح چهارشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران میامی به میزبانی فنی و حرفه‌ای این شهرستان، با بیان اینکه واحد فنی و حرفه‌ای میامی بخش‌های مختلف آموزشی دارد که در یکسال اخیر ۲۳۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه داده است، تاکید کرد: ۹۰۰ نفر آموزش دیده، گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت کردند.

وی با بیان اینکه همه ساله با نیازسنجی در سطح کل شهرستان از طریق دهیاری‌ها و ارسال گزارش در برگزاری کارگاه‌های مهارتی برنامه‌ریزی می‌شود، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان میامی ۸۰ درصد آموزش‌ها در روستاهای این شهرستان برگزار می‌شود.

ارائه تسهیلات به دانش آموختگان

مدیر مرکز آموزش فنی حرفه‌ای میامی بیان داشت: سیاست سازمان توجه و رسیدگی به مناطق محروم است و لذا در یک سال گذشته آموزش مهارتی عشایر پیش بینی شده است که برای مثال در منطقه پل ابریشم ۳۸ نفر از ساکنان آموزش فنی و حرفه‌ای را دیده و با هماهنگی اداره امور عشایری شهرستان میامی حتی تسهیلات بانکی هم دریافت کردند.

فتحی تصریح کرد: آموزش به سربازان وظیفه از دیگر اقدامات فنی حرفه است و در مراکز نظامی آموزش مهارت به سربازان وظیفه ارائه می‌شود و بخش دیگر آموزش به مدد جویان است و در سال گذشته ۱۳۰ نفر از مددجویان کمیته امداد و ۳۰ نفر از توان خواهان بهزیستی در سطح شهرستان میامی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را آموختند.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات ملی ۴۵۰ میلیون تومان تخصیص نقدی به فنی حرفه‌ای اختصاص و صرف تجهیزات شد، گفت: در بخش کار و دانش نیز با همراهی آموزش و پرورش طی یکسال گذشته ۸۰ هزار نفر ساعت آموزش به دانش آموزان شهرستان داده شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا