شهرستان ها

۱.۵ میلیارد مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه هدایت شد

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه هدایت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به روند احیای دریاچه ارومیه و نگاه ویژه رئیس جمهور شهید به احیای این دریاچه و تفیض اختیارات ویژه به استان توسط ایشان اظهار داشت: با اتمام کانال بادین آباد به عنوان آخرین پروژه سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه که با اهتمام جدی دولت سیزدهم تکمیل شد، پروژه‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه نیز به اتمام رسید.

وی اجرای پروژه‌های نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه از جمله تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری را یادآور شد و افزود: در این زمینه وزارت جهد کشاورزی باید اهتمام ویژه ای داشته باشد تا شاهد اجرای برنامه‌های نرم افزاری در روند احیای دریاچه ارومیه باشیم.

۱.۵ میلیارد مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه هدایت شد

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به تأثیر بارش‌های اخیر، مدیریت منابع آبی، رهاسازی آب سدها و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز در بهبود وضعیت دریاچه نیز اشاره کرد و بیان داشت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب حقابه در سال آبی جاری برای دریاچه ارومیه پیش بینی شده بود که با برنامه ریزی های انجام شده و مدیریت منابع آبی، تاکنون بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه هدایت شده است.

معتمدیان با اشاره به احیای تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم اظهار داشت: با مدیریت آب‌های رهاسازی شده از سدها، و تأمین حق آبه لازم تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه احیا شده و ۸۵ میلیون مترمکعب آب به تالاب‌ها رهاسازی شده است.

مدیران زمینه امیدآفرینی در جامعه را افزایش دهند

استاند آذربایجان غربی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی با ارائه مستند و شفاف بر مبنای اطلاعات لازم از دستاوردهای دولت سیزدهم به مردم؛ امیدآفرینی را در جامعه افزایش دهند.

معتمدیان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی و شهدای خدمت، از حضور ارزشمند مردم قدرشناس ایران اسلامی و بویژه استان آذربایجان غربی در مراسم‌های گرامیداشت یاد ایشان که در مناطق مختلف استان برگزار شد قدردانی کرد و افزود: مدیران دولت مردمی سیزدهم تا آخرین روزهای این دولت با ارائه خدمات حداکثری و تلاش شبانه روزی، ادامه دهنده راه شهدای خدمت خواهند بود و اجازه نمی‌دهند خللی در روند خدمت رسانی به مردم وارد شود.

وی همچنین به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ثبت نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از امروز آغاز شده و در ادامه بعد از تائید صلاحیت‌ها، شروع تبلیغات نامزدها از ۲۳ خردادماه بوده و در نهایت هشتم تیرماه روز برگزاری انتخابات خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی مهمترین مأموریت وزارت کشور در حوزه سیاسی در یک ماه آینده را نیز برگزاری انتخابات عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت مدیریت زمان در برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، ستاد انتخابات استان تشکیل شده و مقدمات برگزاری انتخابات نیز در کشور و استان فراهم شده است.

معتمدیان همچنین با تاکید بر فراهم سازی زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری انتخابات، اضافه کرد: زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری برگزاری انتخابات در استان فراهم شده است و در صورت نیاز، در راستای تسهیل در روند اخذ رأی تدابیر لازم برای افزایش تعداد شعب و تأمین امکانات مورد نیاز اندیشیده شود.

دستگاه‌های مختلف موظف به همکاری حداکثری با ستاد انتخابات استان هستند

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف موظف به همکاری حداکثری با ستاد انتخابات استان هستند، افزود: بر اساس قانون انتخابات، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند نیرو و امکانات لازم را در اختیار ستاد انتخابت استان قرار دهند و ضروری است مدیران دستگاه‌های اجرایی در این زمنیه همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی چهار راهبرد اساسی معرفی شده از سوی مقام معظم رهبری در برگزاری انتخابات را یاد آور شد و افزود: توجه به اصول مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت، در روند برگزاری انتخابات مورد توجه ستاد انتخابات استان قرار گرفته و از تمامی ظرفیت‌های استان برای مشارکت حداکثری و برگزاری انتخابات سالم در امنیت کامل استفاده خواهد شد.

معتمدیان به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات پیش رو و اثر گذاری امید آفرینی در حضور مردم در پای صندوق رأی نیز اشاره کرده و یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با ارائه مستند، شفاف بر مبنای اطلاعات لازم از دستاوردهای دولت سیزدهم و ایجاد امیدآفرینی در جامعه در این زمنیه نقش آفرینی کرده و از ظرفیت رسانه‌ها و بویژه صدا و سیما بیشتر استفاده کنند.

وی همچنین با تاکید بر تلاش مضاعف مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان به مردم و کار شبانه روزی برای مردم در این برهه، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به ارائه خدمات حداکثری به مردم بوده و در انجام وظایف قانونی و خدمت به مردم نباید هیچ خللی ایجاد شود.

ا هتمام ویژه برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با تاکید بر اهتمام ویژه برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در استان، تصریح کرد: در کنار اهتمام جدی برای اتمام پروژه‌ها، پروژه‌هایی که در این مدت افتتاح می‌شود باید همان روز نیز به بهره برداری رسیده و خدمات لازم را به مردم ارائه دهند.

معتمدیان به اجرای بخش عمده مصوبات سفرهای شهرستانی نیز اشاره کرده و افزود: در روند اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی هیچ پروژه‌ای نباید بلاتکلیف باشد و در برخی از موارد نیز مسائل و مشکلات موجود رفع وبا تأمین اعتبار مورد مصوبات باقی مانده نیز اجرایی شوند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به تکمیل و بازسازی آخرین واحدهای آسیب دیده از زلزله شهرستان خوی در سریع‌ترین زمان ممکن، اظهار داشت: با تأمین بخشی از اعتبارات مورد نیاز تکمیل واحدهای احداثی زلزله شهرستان خوی بزودی شاهد اتمام احداث تمامی واحدهای تخریبی خواهیم بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا