شهرستان ها

فعالیت ۱۱۳ هزار ورزشکار سازمان یافته در آذربایجان غربی

ارومیه- مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از فعالیت ۱۱۳ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد بایرامی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه ورزش شهرستان مهاباد افزود: طی ۲ سال گذشته به اندازه یک دهه اخیر پروژه‌های عمرانی در سطح استان با نگاه ویژه دولت تعریف شد؛ بطوری که هر سال یک تا ۲ پروژه در شهرهای مختلف به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تمام شهرها پروژه‌های عمرانی در دست اقدام است، افزود: سرانه فضای ورزشی استان از میانگین کشوری بالاتر است و این روند با بهره برداری از پروژه‌های دیگر ارتقا خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از توازن توسعه فضاهای در سطح استان خبرداد و گفت: سرانه فضاهای ورزشی در بین شهرهای استان با کمترین فاصله نسبت به همدیگر بوده و تلاش می‌کنیم عدالت را در بین مناطق مختلف برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در سال گذشته به ۱۱۳ هزار نفر رسیده است، افزود: کل ورزشکاران سازمان یافته آذربایجان غربی در سال گذشته حدود ۱۴ هزار نفر بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود که این رشد در بخش مردان ۱۱ درصد معادل هفت هزار و ۳۰۰ نفر و در بخش زنان ۲۲ درصد معادل ۶ هزار و ۷۰۰ نفر بود.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: توسعه فضاهای ورزشی این شهرستان به نسبت ورزشکاران و مدال آوری آنان در عرصه‌های ملی و خارجی نبوده است.

حسن عباسی اضافه کرد: بخشی روستاهای پرجمعیت مهاباد با وجود استعداد و علاقه به ورزش، فاقد فضای ورزشی مناسب هستند.

وی با بیان اینکه اغلب فضاهای ورزشی فرسوده و مستهلک است، گفت: انتظار داریم درآمد حاصل از اجاره فضاهای ورزشی، در سطح شهرستان و برای نگهداری اماکن ورزشی هزینه شود.

عباسی با اشاره به پروژه مجتمع ورزشی منطقه پشت تب که در قالب مصوبات سفرهای مقام عالی استان مصوب شده، گفت: اعتبار اولیه پروژه آماده و زمین نیز واگذار شده و همچنان منتظر شروع پروژه توسط پیمانکار هستیم.

۵۲ هیأت فعال ورزشی در آذربایجان غربی، ۷۴۵ هیأت در شهرستان‌ها، ۸۰۰ باشگاه خصوصی در کل استان فعال است که کمک شایسته‌ای به توسعه فعالیت‌های ورزشی در استان دارند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا