شهرستان ها

220 هزار قلمه گل محمدی در استان مرکزی تولید شد




رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به میزان تولید قلمه‌های گل محمدی در استان اشاره کرده و گفت: از ابتدای دی ماه سال جاری تاکنون 220 هزار قلمه گل محمدی در محیط گلخانه‌ای در این استان تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحامد هاشمی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: این تعداد قلمه از اواخر اسفند ماه تا اردیبهشت ماه سال آینده پس از ریشه‌زنی به گلدان منتقل می شوند و در اواسط پاییز آینده نیز آماده توزیع خواهد بود.

وی ادامه داد: اعتبار صرف شده برای تولید این تعداد قلمه بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال است. این اقدام در شهرستان محلات و توسط پیمانکار به عنوان یکی از تعهدات استان پیرو طرح کاشت 4 میلیون اصله نهال در سال 1403 انجام شده است.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: گل محمدی عموماً در تابستان گل می‌دهد و زمان گل‌دهی آن نیز می‌تواند متفاوت باشد. به دلیل شرایط آب و هوایی گل‌دهی این گیاهان معمولاً طولانی مدت و در حد بازه زمانی 2 ماه است.

هاشمی تصریح کرد: گل محمدی‌ معمولاً به خشکی و گرما مقاوم هستند و در شرایط آب و هوایی گوناگون رشد می‌کنند. این گل ویژگی‌های دیگری همچون مقاومت به برخی از بیماری‌ها و آفات را دارد که ممکن است بسته به شرایط محیطی و نوع گیاه متفاوت باشد. 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا