شهرستان ها

سهم ۲۵درصدی تسهیلات تعاونی‌ها توسط نهادهای ذی ربط رعایت شود

بیرجند-سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: هادهای عامل و دستگاه های اجرایی سهم ۲۵درصدی تسهیلات تعاونی ها را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری ظهر پنجشنبه در جلسه شورای تعاون خراسان جنوبی با اشاره به عنوان سال و تأکید بر نقش تعاونی‌ها در تحقق این شعار، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در افزایش تولید با مشارکت تعاونی‌ها شکل می‌گیرد و فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند در دامن تعاونی‌ها جهش داشته باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه هر دستگاه یک رابط تعاون معرفی کند، تصریح کرد: جلسات با رابطین ادارات با محوریت اتاق تعاون برگزار شود و روند کار و برنامه برای آینده پیگیری شده و در کارگروه برنامه‌ها مطرح و مصوب بشود.

جعفری با اشاره به اینکه طی پانزده روز آینده برای برگزاری اولین جلسه کمیته ذیل شورای تعاون برنامه ریزی شود تا این موضوع در حد شعار باقی نماند، اظهار کرد: جلسه بعدی شورای تعاون یک ماه آینده برگزار خواهد شد و وظایف دستگاه‌ها باید تا آن زمان مشخص باشد تا آنچه قابلیت اجرا دارد در این شورا مصوب شود.

وی با اشاره به اینکه نهادهای عامل و دستگاه‌های اجرایی سهم ۲۵ درصدی تسهیلات تعاونی‌ها را رعایت کنند، تأکید کرد: بانک توسعه تعاون علاوه بر سهم ابلاغی، از تسهیلات داخلی خود هم برای تعاونی‌ها تسهیلات در نظر بگیرد.

به گفته وی؛ باید سهم شرکت تعاونی‌ها در حوزه توسعه ارزش افزوده زنجیره تولید استان مشخص شود.

وی تأکید کرد: لازم است پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان را هم در قالب شرکت‌های تعاونی فعال کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا