شهرستان ها

رشد ۲۵۰ درصدی توسعه سالیانه گلخانه‌های همدان در دولت سیزدهم

همدان-مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: متوسط توسعه سالیانه گلخانه‌های استان همدان در دولت سیزدهم در مقایسه با دوره ۲۰ ساله قبل بیش از ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الله شهبازی با تاکید بر توسعه گلخانه‌های استان در دولت سیزدهم اظهار کرد: متوسط توسعه سالیانه گلخانه‌های استان همدان در دولت سیزدهم در مقایسه با دوره ۲۰ ساله قبل بیش از ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه افزود: طی سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۹، در یک دوره ۲۰ ساله، به طور متوسط سالیانه ۸.۸ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده در حالی که در دولت سیزدهم طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، به طور متوسط سالیانه ۳۱ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده که نشان از رشد ۲۵۰ درصدی در این حوزه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: در این راستا حمایت‌های استاندار همدان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرمانداران شهرستان‌ها، کارشناسان نظام مهندسی و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان در رفع مشکلات و موانع، مشاوره‌های فنی و در تأمین تسهیلات مورد نیاز تأثیر بسزایی داشته است.

وی در ادامه گفت: همچنین در این دوره شاهد مشارکت بیشتر تولیدکنندگان در تأمین منابع مالی در احداث گلخانه‌ها بوده‌ایم.

شهبازی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲، ۲۶۹ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده است متذکر شد: شهرستان همدان با ۶۲ هکتار، کبوراهنگ با ۴۴ هکتار و رزن با ۳۷ هکتار رتبه اول تا سوم استان در ایجاد گلخانه‌ها را کسب کرده‌اند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا