شهرستان ها

یادواره «۱۱۸ شهید» جهادگر استان سمنان برگزار شد

شاهرود- آیین گرامی داشت یاد و خاطر ۱۱۸ شهید جهادگر استان سمنان موسوم به سنگرسازان بی سنگر در شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شامگاه شنبه، یادواره شهدای جهادگر استان سمنان موسوم به سنگر سازان بی‌سنگر با حضور جمعی از مردم شهیدپرور شاهرود، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان عرصه جهاد در حسینیه شهدا گلزار شهدای شاهرود برگزار شد.

گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای جهادگر، مداحی و مدیحه سرایی، خاطره‌گویی و روایت‌گری، ذکر مجاهدت‌های سنگر سازان بی سنگر در عملیات مختلف هشت سال دفاع مقدس و تبیین اهمیت وظیفه جهادگران در دوران جنگ تحمیلی از بخش‌های این برنامه بود.

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود که یکی از حاضران در این یادواره معنوی بود ضمن اشاره به اهمیت جهاد گران استان سمنان در دوران دفاع مقدس، گفت: بیشترین میزان خاکریز ها، جاده‌ها، پل‌ها، معابر و ترابری مورد نیاز در دوران دفاع مقدس توسط جهادگران استان سمنان ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد سازندگی استان سمنان نیز در سخنانی، ضمن گرامی داشت یاد شهدای جهادگر، گفت: این استان ۱۱۸ شهید جهادگر موسوم به سنگر سازان بی سنگر را به نظام اسلامی ایران تقدیم کرده است.

محمدرضا قاسمی ضمن اشاره به رشادت‌های مجاهدانه سنگر سازان بی سنگر، تاکید کرد: جهادگران جهاد سازندگی استان سمنان در قالب سه گردان و یک قرارگاه با عنوان حمزه سیدالشهدا در شمال غرب کشور وظیفه خطیری را ایفا کرده و به جبهه حق علیه باطل کمک‌های فراوانی کردند.

وی اجرای پل وحدت در غرب کشور بر روی رودخانه زرینه رود را یکی از شاهکارهای مهندسی یگان‌های جهادگر استان سمنان دانست و ابراز کرد: جهادگران استان در جاده کشی و پل‌ها بسیار کمک کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا