شهرستان ها

زنگ خطر شیوع فشار خون در اصفهان به صدا درآمد

اصفهان- معاون خدمات درمان مدیریت درمان استان اصفهان گفت: شیوع فشارخون برابر ۳۳.۶۸ درصد است یعنی از هر ۳ نفر اصفهانی یک نفر مبتلا به فشارخون بالاست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مصلحی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شیوع فشارخون برابر ۳۳.۶۸ درصد است یعنی از هر ۳ نفر اصفهانی یک نفر مبتلا به فشارخون بالاست.

وی افزود: بیش از نیمی از بیماران از ابتلای خود به این بیماری ناآگاه هستند و نیمی از افرادی که اطلاع دارند تحت درمان ومراقبت‌های لازم قرار نمی‌گیرند.

معاون خدمات درمان مدیریت درمان استان اصفهان گفت: بیماری فشارخون بالا مهمترین عامل خطر قابل کنترل برای ناتوانی ومرگ ومیر زودرس بسیاری از بیماری‌های کشنده از جمله بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مزمن کلیه و سکته مغزی درجهان است.

وی افزود: دراستان اصفهان طبق آخرین نتایج حاصل از پیمایش ملی بیماری‌های غیر واگیر برای حفظ و ارتقای سلامت بیمه شدگان پیشنهاد می‌شود روش صحیح اندازه گیری فشارخون را آموزش ببینند و با اصلاح شیوه زندگی مانند ترک سیگار و الکل، مصرف غذای کم نمک و پرفیبر، خوردن میوه وسبزیجات تازه، افزایش فعالیت فیزیکی و ورزش منظم و روزانه سلامتی و افزایش عمر خود را تضمین کنند.

مصلحی گفت: فراموش نکنید فشارخون طبیعی فقط یک عدد نیست بلکه داستان یک زندگی سالم و طولانی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا