شهرستان ها

واحدهای تولیدی مرکزی نقش کلیدی در توسعه صنعتی کشور دارند

اراک- رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، مرکزی را سرآمد صنعت ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: واحدهای تولیدی این استان نقش کلیدی در توسعه صنعتی کشور ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی طهرانچی پیش از ظهر یکشنبه در سفر به استان مرکزی در آئین انعقاد تفاهم‌نامه با ماشین‌سازی اراک، گفت: صنایع استان مرکزی به ویژه شهر اراک برجسته و شاخص هستند و تولیدات بسیاری از این صنایع استراتژیک و حیاتی است.

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ما در تأمین کوچک‌ترین قطعات صنعتی وابسته و نیازمند به دیگر کشورها بودیم اما اکنون بسیاری از صنایع کشور به خصوص استان مرکزی صادرکننده صنعت و خدمات حتی به کشورهای توسعه یافته هستند که این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شمار دانشجویان دانشگاه‌های کشور ۱۷۵ هزار و اساتید نیز هشت هزار نفر بود اما اکنون تنها در دانشگاه‌های استان مرکزی حدود ۸۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

طهرانچی بیان کرد: توسعه آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت و بار ۴۰ درصد آموزش عالی بر روی دوش دولت است که نتیجه آن کسب رتبه دوم علمی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: الگوی ذهنی جوانان و نوجوانان تغییر کرده و نگاه آنان از ماشین ابزار به ماشین همراه تبدیل شده است و حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی موجب شده تا تن به رشته ابزار ندهند.

طهرانچی نقدینگی، مواد اولیه و نیروی انسانی را سه رکن اساسی تولید عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما بر تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی برای تهیه مواد اولیه معطوف شده در حالی که نیروی انسانی رکن بسیار حساس‌تری است و اگر نسبت به این مهم غفلت کنیم در ۲۰ سال آینده واحدهای صنعتی و تولیدی به موزه تبدیل می‌شوند.

وی نقش واحدهای تولیدی مرکزی در توسعه صنعتی کشور را کلیدی دانست و بیان کرد: باید طرح پویش را در واحدهای صنعتی توسعه دهیم و دانشکده‌ها را از نگاه آموزش مهندسی صرف خارج سازیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید نگاه تربیت انسان‌ها تغییر کند، طرح پویش در برخی استان‌ها کلید زده شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا