شهرستان ها

تخریب ۱۴۸ فقره بنای غیرمجاز در «سرخ‌چشمه» و«سفید کمر»دماوند

دماوند- ۱۴۸ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه «سرخ‌چشمه» و «سفید کمر» دماوند در راستای اجرای تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حفظ و حراست از اراضی کشاورزی تخریب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح یکشنبه و در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حفظ و حراست از اراضی کشاورزی ۱۴۸ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شامل بنای نیمه کاره، دیوارکشی و قطعه‌بندی در اراضی کشاورزی مناطق «سرخ‌چشمه» و «سفید کمر» از توابع دماوند تخریب شد.

بر اساس این گزارش در این عملیات، عوامل انتظامی و گشت امور اراضی شهرستان دماوند حضور داشتند.

گفتنی است که طی این عملیات حدود ۲۸۲۰ مترمربع دیوارکشی در اراضی کشاورزی شهرستان دماوند تخریب و حدود ۷۰ هزار مترمربع از اراضی از دست سودجویان آزادسازی شد.

لازم به ذکر است که براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغات بدون اخذ مجوز از شهرداری‌ها و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

شایان ذکر است به موجب قانون یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی قبل از عملیات تخریب نسبت به صدور اخطاریه و توقف عملیات غیرمجاز اقدام و در صورت عدم تمکین مالک مبنی بر جمع‌آوری مستحدثات غیرمجاز، با اخذ دستور قضائی نسبت به اعمال قانون اقدام می‌شود.

بر اساس این گزارش سامانه تلفنی ۱۳۱ امور اراضی استان تهران شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و گزارش‌های تغییر کاربری و ساخت و سازها در اراضی کشاورزی از سوی شهروندان است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا