شهرستان ها

لزوم استفاده از فناوری های نو در شناسایی تخلف ساخت و ساز غیر مجاز

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بر لزوم استفاده از فناوری های نو در شناسایی تخلف های ساخت و ساز غیر مجاز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رجحانی بعد از ظهر یکشنبه در کارگروه پیشگیری از ساخت و ساز و تغییر کاربری غیر مجاز که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از روش‌های نوین در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، تصریح کرد: کنترل ساخت و ساز غیرمجاز باید بر مبنای فناوری باشد، در حال حاضر شناسایی تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز همانند گذشته و از طریق ماشین‌های گشت صورت می‌گیرد؛ طبیعتاً این روش دیگر پاسخگو نیست و از طرفی شناسایی تخلفات در این روش هزینه و زمان زیادی می‌طلبد.

وی افزود: در دنیایی که همه به سمت استفاده از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی حرکت می‌کنند ما نیز باید از روش‌های مدرن از جمله استفاده از عکس‌های ماهواره ای، ساخت و ساز غیرمجاز را پیگیری و شناسایی کنیم، استفاده از فناوری‎‌های دانش بنیان باعث سرعت عمل و کاهش تخلفات می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: گاهی برخی از مدیران بهانه می‌آورند که مصوبات و آیین‌نامه‌های ملی ملاک کار است در این صورت باید گفت جلسات استانی پس چه تکلیف و دستاوردی دارند؟ فلسفه قانون این است که تخلف رخ ندهد و وظیفه قانون مانع شدن از تخلف است بنابراین باید در همان راستا از ظرفیت ها و راهکارهای جدید استفاده شود.

وی افزود: با توجه به تعداد محدود نیروهای انسانی به طور طبیعی میزان شناسایی تخلفات کاهش می یابد بنابراین باید قدرت شناسایی افزایش پیدا کند تا تخلف کاهش داشته باشد، تخریب بعد از ساخت و ساز هزینه بر و پیشگیری بهتر از درمان است در نتیجه امکان شناسایی باید به روز باشد، اگر شناسایی درست انجام شود دیگر هزینه بالایی نخواهیم داشت.

رجحانی خاطرنشان کرد: با تکیه بر تجارب گذشته باید از تجهیزات مدرن نیز بهره ببریم، فرایند تکراری، نتیجه تکراری خواهد داشت بنابراین باید تغییرات اساسی در شناسایی و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز صورت بگیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا