شهرستان ها

توسعه خط انتقال آب شرب ۲۴۰۰ کیلومتر از روستاهای گیلان

رشت- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: توسعه خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب به طول ۲۴۰۰ کیلومتر از روستاهای گیلان در دولت سیزدهم انجام شده است.

علیرضا غیاثی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آبرسانی روستایی همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دولت‌های مختلف بعد از انقلاب اسلامی بوده است، با روی کار آمدن دولت سیزدهم البته این موضوع مورد توجه جدی تر قرار گرفت تا آنجا که طبق برنامه ارائه شده ی وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی، میزان پوشش آبرسانی روستایی و جمعیت بهره‌مند در انتهای دولت سیزدهم باید به رقم ۹۰ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان تصریح کرد: پروژه‌های روستایی در قالب سه طرح محرومیت زدایی، جامع روستایی و عمرانی، اجرایی و طی آن ۲۵ هزار و ۷۲۹ نفر به تعداد مشترکین آب افزوده و تحت پوشش خدمات شرکت آبفای استان قرار گرفتند.

غیاثی ادامه داد: حفر ۲۱ حلقه چاه، احداث ۳۶ باب مخزن با ظرفیت ۲ هزار و ۱۰۰ مترمکعب ذخیره آب شرب، احداث ۱۸ باب ایستگاه پمپاژ، بهسازی ۱۱ دهنه چشمه، لوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب به طول بیش از ۲ هزار و ۴۱۶ کیلومتر احجام عملیاتی این سه طرح در دوره ریاست شهید جمهور آیت الله رئیسی می‌باشد.

وی با اشاره به خرید و تهیه ۲۰ هزار و ۸۰۰ مترمربع زمین جهت ایجاد تأسیسات آبرسانی از محل طرح محرومیت زدایی، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، برای اجرای پروژه‌های مذکور در حوزۀ روستایی ۱۲۷ هزار و ۸۴ میلیارد ریال از محل تأمین طرح جامع روستایی، محرومیت زدایی و عمرانی شرکت هزینه شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا