شهرستان ها

تلاش برای جلوگیری از انتقال پشه آئدس در استان بوشهر

بوشهر- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تلاش‌ها برای جلوگیری از انتقال پشه آئدس به دیگر شهرستانهای استان بوشهر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم برجوئی‌فرد صبح شنبه در همایش آموزشی مقابله با پشه آئدس افزود: بهسازی محیط‌هایی مانند محل جمع شدن آب‌های راکد، لاستیک‌های مستعمل، محل دفن پسماند از اقداماتی است که برای جلوگیری از تخم‌گذاری پشه آئدس باید انجام شود.

وی تصریح کرد: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای جلوگیری از انتقال پشه آئدس به دیگر شهرستان‌های استان بوشهر تلاش می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اقدامات خود و همکاری با دیگر بخش‌ها برای جلوگیری از انتقال پشه آئدس به دیگر شهرستان‌ها تلاش می‌کند.

این مقام مسئول بهداشتی هشدار داد: علی‌رغم همه این اقدامات به دلیل رفت‌وآمد زیاد بین شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر، ممکن پشه آئدس به شهرستان‌های هم‌جوار عسلویه و کنگان نیز منتقل‌شده باشد.

برجوئی‌فرد با بیان اینکه هنوز هیچ مورد مثبت بیماری منتقله از این پشه گزارش نشده است، افزود: تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با همکاری دیگر بخش‌ها این است که از انتقال این پشه به دیگر شهرستان‌ها جلوگیری شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: بیماری‌های مانند تب دانگ، تب زرد، تب چیکونگونیا از بیماری‌هایی است که ممکن است در شرایطی از طریق گزش نیش پشه آئدس منتقل شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا