شهرستان ها

حفاظت محیط زیست را دانش بنیان کنیم

ساری – نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حفاظت محیط زیست را باید دانش بنیان کنیم، گفت: برنامه ریزی در این حوزه الزامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر شنبه در دیدار مدیرکل محیط زیست و معاونان استان، ضمن گرامیداشت سالروز رهبری مقام معظم رهبری و هفته محیط زیست، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم محیط زیست این حق الناس بزرگ را برای صاحبان حق حفظ کنیم و با خیانت، ندانم‌کاری، کم‌کاری و یا ناکارآمدی خودمان را مدیون نسل بشر کل کره زمین نکنیم چرا که محیط‌زیست یک مجموعه به هم پیوسته است.
وی افزود: هر پروژه و تصمیمی که در هر حوزه‌ای گرفته و انجام می‌شود نه تنها باید پیوست شرایط اقلیمی داشته باشد بلکه باید پیوست محیط‌زیستی نیز داشته باشد.
آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه یکی از آفت‌های جدی در محیط‌زیست سیاسی شدن است، گفت: فساد در عوامل دستگاه، نفوذ عناصر جاسوس، کمبود تجهیزات و سنتی بودن نحوه اداره کردن و.. از جمله آسیب‌های دیگر این حوزه است که نیاز به مراقبت جدی دارد.
نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: مراقبت از یک میلیون هکتار جنگل نیاز به خودروها و تجهیزات فراوان و مدرن دارد و باید به این سمت برویم و برای اطفای حریق هم مدیریت الکترونیک لازم است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:
حفاظت محیط‌زیست را باید دانش‌بنیان کنیم و در میان آنها صنعت دانش هسته‌ای سرآمد آنهاست که استفاده از آن در مازندران صفر است.
امام جمعه ساری عنوان کرد: مدیریت نباید روزمره‌ای بلکه باید تحولی باشد، دوستداران طبیعت می‌توانند مشاوران خوبی باشند اینها را شناسایی کرده و از ظرفیت و نقدهای آنان استفاده کنید.
این مسئول گفت: در دشت ناز سه الی چهار هزار زمین بنیاد مستضعفان داریم که بذر گندم تمام کشور را می‌تواند تأمین کند و اگر این مجموعه را دست همین افراد دلسوز باتجربه بدهیم چند برابر مهم است.
وی بیان کرد: حوزه کاری محیط زیست نباید حد و مرز داشته باشد، واقعاً انسان‌های صالح کاربلد و علمی را پای کار بیاورید، افرادی که با خدا باشند، طبیعت باخداست، انسان بی‌خدای بی‌اعتقاد نمی‌تواند طبیعت را مدیریت کند.
عضو مجلس خبرگا ن رهبری تاکید کرد: صنعت بدون آلودگی باید داشته باشیم و با دانش بنیان کردن نیروگاه شهید سلیمی نکا کمترین آلودگی را خواهیم داشت، دنبال واردات هستند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا