شهرستان ها

شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی توسط دستگاههای اجرایی حمایت شوند

بجنورد_ مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی گفت: کالاهای تولید شده در شرکت‌های دانش‌بنیان باید مورد حمایت و خرید توسط دستگاه‌های اجرایی باشد.

مهدی زهرابی پیش از ظهر شنبه در نشست با مدیران واحدهای رشد و فناوری پارک علم و فناوری خراسان شمالی که در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و متولیان حوزه حاکمیت و دولت وظیفه دارند برای رونق و جهش تولید در راستای تحقق شعار سال به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان نماد و نمونه عالی مشارکت مردم در حوزه تولید و اقتصاد هستند و تمام کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اگر می‌خواهیم تولید جهش داشته باشد، باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های علمی در راستای رونق اقتصاد بهره بگیریم.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی بیان این نکته که متأسفانه حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان خراسان شمالی شایسته و مناسب نیست، گفت: برخی از موانع اداری و طولانی شدن روند مجوزها و واگذاری امکانات به این شرکت‌ها، موجب کند شدن روند کار شده و آن گونه که باید و شاید، شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

زهرابی تصریح کرد: در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های علمی در حوزه اقتصاد، قوانین خوبی وجود دارد. همه باید خود را برای اجرای قانون ملزم و مکلف بدانیم و اگر قانون به خوبی اجرا شود مشکلی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دیوان محاسبات در راستای وظایف ذاتی خود و برای کمک به جهش تولید، با دقت بر روند اجرای قوانین مرتبط با این حوزه و به ویژه قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، نظارت می‌کند.

زهرابی ادامه داد: متأسفانه در برخی از مواقع، همکاری بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به این شرکت‌ها خوب نیست که ما در دیوان محاسبات آمادگی داریم تا موضوعات را از طریق نظارتی و برگزاری جلسات و نشست‌های راهنمایی و مشاوره حل و فصل کنیم تا چرخ تولید علمی و دانش بنیان در استان خراسان شمالی با مشارکت مردم رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از نمونه‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان حمایت از کالاهای تولیدی این شرکت‌ها است افزود: اگر کالای مشابهی با کیفیت یکسان و قیمت کمتر در شرکت‌های دانش‌بنیان استان تولید می‌شود و دستگاه‌های اداری نمونه این کالا را از سایر شرکت‌ها در استان‌های دیگر خریداری می‌کنند، این یک تخلف است و ما حتماً در این زمینه ورود خواهیم داشت.

در این نشست که با حضور مشاوران معاون وزیر صمت و دستیار مردمی‌سازی خراسان شمالی برگزار شد، برخی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان استان به بیان مشکلات و موانع خود پرداختند. در پایان این نشست مدیرکل و اعضای مجمع ناظران مردمی دیوان محاسبات استان از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان بازدید کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا