شهرستان ها

پرداخت ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی البرز

کرج- مدیرکل بهزیستی استان البرز از پرداخت ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی کم بهره با نرخ سود ۴ درصد به مددجویان بهزیستی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، وجیهه محمدی فلاح صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای پرداخت تسهیلات بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ با سرانه هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان به تعداد یک هزار و ۵۵۵ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی جمعاً مبلغ ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی کم بهره با نرخ سود چهار درصد پرداخت شد.

وی مطرح کرد: بهزیستی استان البرز طی سال گذشته با ثبت اطلاعات ۳ هزار و ۱۱۸ نفر در سامانه رصد اشتغال، تحقق ۱۰۱ درصدی از برش ۳ هزار و ۸۳ نفری تعیین شده را به ثبت رساند که راستی آزمایی آن نیز توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز صورت گرفته و تلاش کردیم تا حد ممکن مشاغل پایدار را برای جامعه هدف ایجاد کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز عنوان کرد: با توجه به تمدید مهلت پرداخت تسهیلات از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل، ۹۳۸ نفر دیگر در جریان پرداخت قرار دارند که امید است با همکاری بانک‌ها این اقدام به شکل شایسته در جهت رفع مشکل جامعه هدف انجام شود.

محمدی فلاح در خصوص حمایت و تشویق کارفرمایان در جهت اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی تصریح کرد: در بخش کارفرمایی نیز پرداخت تسهیلات در صورت بکارگیری جامعه هدف بهزیستی به ازای هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان تا سقف چهار میلیارد تومان با نرخ سود چهار درصد و اقساط ۸۴ ماهه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت دستمزد (یارانه ارتقای کارایی) توسط بهزیستی به افراد دارای معلولیت به کار گرفته شده در بنگاه‌ها و کارخانه‌ها تا سقف ۵۰ درصد دستمزد تعیین شده مطابق قانون کار گفت: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به شرط بکارگیری افراد دارای معلولیت و سایر اقشار تحت حمایت سازمان از جمله مشوق‌های ما در بحث اشتغال افراد است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان بیان کرد: همچنین در بحث حق بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و کمک هزینه ارتقای کارایی مبلغ ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۶۳۰ نفر از مددجویان پرداخت شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا