شهرستان ها

بازگشایی معابر مهمترین تکلیف شهرداری‌ها برای طرح بازآفرینی شهری

بندرعباس- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان گفت: بازگشایی معابر در سطح محلات هدف مهم‌ترین تکلیف شهرداری‌های هرمزگان در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مرودی عصر سه شنبه در جلسه بررسی مسائل مرتبط با بازگشایی معابر در محلات هدف اظهار کرد: پیرو تأکیدات استاندار هرمزگان بر اساس برنامه‌های اجرایی و اولویت‌های مهم دولت در سند ۲۰۲۰ توسعه محلات و به منظور ارتقا کیفیت زیست شهری در سطح محلات مهمترین تکلیف شهرداری‌ها در طرح بازآفرینی شهری استان بازگشایی معابر است.

وی تأثیر بازآفرینی را در مباحث کالبدی و فیزیکی شهرها را تأثیری چند بُعدی دانست و افزود: معابر جدید علاوه بر ایجاد ارزش افزوده ملکی، برای مردم در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، بهداشت و درمان، آموزشی، فضای سبز و ورزشی نیز ارتقای شاخص‌ها و توسعه سرانه‌ها در فضاهای عمومی و خدماتی را به دنبال خواهد داشت.

مرودی اقدامات مناسب سال‌های قبل را موجب تسهیل کار در حوزه بازآفرینی شهری دانست و گفت: در همین راستا اولویت کاری تمامی شهرداری‌ها شناسایی، بازبینی و بازگشایی معابر تعیین شده است.

گفتنی است در این جلسه که با حضور شهرداران، مدیران کل دفتر امور شهری و شوراها، مدیران دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، شهرداری‌های بندرعباس، بستک، بندرلنگه، خمیر، جناح، میناب و قشم گزارش اقدامات حوزه بازآفرینی شهری خود را ارائه کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا