شهرستان ها

مقاوم سازی و نوسازی ۲۲ هزار واحد مسکن روستایی در نهاوند

همدان-مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: از ۲۴ هزار و ۸۴۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان, تاکنون ۲۱ هزار و ۹۰۰ واحد مقاوم‌سازی و نوسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلالوند با بیان اینکه از ۲۴ هزار و ۸۴۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان تاکنون ۲۱ هزار و ۹۰۰ واحد مقاوم‌سازی و نوسازی شده است گفت: اکنون ۲ هزار و۹۴۰ واحد غیرمقاوم در سطح این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: با جمع واحدهای مورد نیاز مسکن (۲.۷۶۰ واحد) و واحدهای غیرمقاوم مورد اشاره، در مجموع ۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی باید در سطح این شهرستان ساخته شود.

این مسئول ادامه داد: از یک‌هزار و ۴۹۰ فقره سهمیه‌ای که امسال به بنیاد مسکن در خصوص طرح ویژه مسکن روستایی ابلاغ شد، تا کنون موفق شدیم ۱۳۰۰ فقره را به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد ۸۸۰ فقره عقد قرارداد شده‌اند و تا تحقق صددرصدی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: فرایند ساخت و سازها با بهره گیری از ۳ دفتر طراحی مسکن روستایی و ۳۸ نفر کارشناس ناظر دارای پروانه نظام فنی روستایی و ۱ دفتر نقشه برداری از مرحله ثبت نام تا صدور پروانه ساخت از دهیاری‌ها و معرفی به بانک متقاصیان را راهنمایی و همراهی می‌کنند.

جلالوند گفت: به منظور تکمیل واحدهای نیمه تمام، هر ساله به تناسب، مبالغی بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه خواستار همراهی و هم افزایی بانک‌ها در پرداخت به موقع تسهیلات و مشارکت بیشتر مردم در تحقق صد درصدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی هستیم اظهار داشت: با توجه به نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، امیدواریم دهیاران و اهالی روستاها با همکاری هر چه بیشتر در تولید مسکن مشارکت داشته باشند تا بتوانیم به تولید مسکن در روستاها رونق بیشتری بدهیم.

جلالوند شاخص مقاوم سازی شهرستان نهاوند را ۹۱ درصد اعلام کرد و گفت: نهاوند با این آمار در رتبه‌های نخست کشوری قرار دارد همچنین درصد مقاوم سازی کشوری ۵۲ درصد است.

مدیربنیاد مسکن نهاوند ادامه داد: تسهیلات مسکن روستایی به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این شهرستان که ۳ شهر گیان، فیروزان و برزول است پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: این تسهیلات امسال ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله با ضمانت سفته زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.

جلالوند افزود: امیدواریم مطابق هدف گذاری و سیاست‌های بنیاد مسکن بتوانیم در سال ۱۴۰۷ جشن ۱۰۰ درصدی مقاوم سازی واحدهای روستایی را در نهاوند برگزار کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا