شهرستان ها

ارسال ۱۰ هزار تن کمک مردمی به غزه

همدان-رئیس جمعیت هلال احمر کشور از ارسال ۱۰ هزار تن کمک‌های مردمی از ایران به غزه تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند شامگاه یکشنبه در مراسم سالگرد امام خمینی در شهرستان تویسرکان با بیان اینکه برای ۱۰ هزار مجروح غزه هیچ کاری نمی‌توان انجام داد و آنها فقط منتظر شهادت هستند افزود: کمک‌هایی زیادی از طریق کشورهای مختلف به غزه ارسال شده است اما بخش کمی یعنی حدود ۳۰ درصد به دست آنها رسیده است و مابقی کمک‌های بشر دوستانه یا تاریخ مصرف هستند یا در حال فاسد شدن است.

وی با اشاره به اینکه غزه به نمایشگاهی از انواع و اقسام جنایت‌های جنگی تبدیل شده است گفت: ۹۰ مورد نقض حقوق بشر در غزه احصا و با امضای ۸۶ کشور در اختیار دادستان دیوان بین المللی قرار گرفته است که به گفته وکیل مصری این مستندات را در سخنرانی کنگره بسیار کمک کرده است.

رئیس هلال احمر کشور با اشاره به اینکه عمق اثرات نظام اسلامی و ولایت فقیه در نامه اخیر رهبر انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی را شاهد بودیم ادامه داد: متن این نامه در اختیار صلیب سرخ و دیگر همکاران در کشورهای مختلف قرار گرفته است و به آنها گفتم که از تاریخ عقب نمانید.

وی با اشاره به اینکه کسی باور نمی‌کرد اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در برابر ظالمان ایستادگی کنند خاطرنشان کرد: هزار مادر باردار و ۲۸ هزار نوزاد تازه متولد شده در غزه از حداقل امکانات بهداشتی برخوردار نیستند.

کولیوند ادامه داد: رئیس جمهور مظلوم و محبوب کشور ما سیدالشهدای خدمت است و اولین خصوصیت شهید، زنده بودن آنها است.

وی بیان کرد: رئیس جمهور شهید بی وقفه در حال خدمت رسانی بود و با حضور در همه بحران‌ها باعث دلگرمی آسیب دیدگان و نیروهای امدادی و انجام بهینه کارها شده بود.

رئیس هلال احمر کشور بابیان اینکه این شخصیت برجسته و کار آزموده در مدیریت‌های کلان، پای درد دل اقشار مختلف بود تصریح کرد: شهید جمهور برای رفع تمام مشکلات تلاش می‌کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا