شهرستان ها

سپاه با تمام وجود و بی منت در کنار آموزش و پرورش است

بوشهر- مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: همه دستگاه‌ها باید آنچنان در کنار آموزش و پرورش باشند که سپاه قهرمان با تمام وجود و بی منت در کنار این حوزه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی عصر سه‌شنبه در همایش تجلیل از معلمان و فرهنگیان نمونه و پیشکسوت شهرستان گناوه در تالار بهزاد این شهر با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم با اشاره به دیدار ۱۲ اردیبهشت معلمان با مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری با نگاه حکیمانه خود خط بطلان بر این نگرش‌ها و تفکرها مصرفی دانستن آموزش و پرورش کشید و فرمودند: همه دستگاه‌ها مصرف کننده هستند به جر آموزش و پرورش که تولید کننده است و و چه تولیدی بهتر و بالاتر از تولید نیرو و منابع و سرمایه انسانی که آموزش و پرورش تولید می‌کند و همه دستگاه‌ها از تولید منابع انسانی و دسترنج معلم بهره می‌گیرند.

وی ادامه داد: این نکته بسیار مهمی برای کشور است که بالاترین مقام کشور و بهترین بنده خدا بعد از امام معصوم (ع) نکاهش به نظام تعلیم و تربیت به عنوان یک دستگاه مولد باشد و تولید آن را که سرمایه انسانی است در صدر همه تولیدها بداند و آموزش و پرورش را مولد به حساب بیاورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در ۲ هزار مدرسه استان همزمان با آغاز هفته معلم گفت: انتظار می‌رود که در ۱۲ اردیبهشت سال‌های آینده زنگ سپاس معلم نه تنها در مدارس بلکه در همه دستگاه‌ها، نهادها و هر جا که مدیری کار می‌کند و کارمندی، به صدا درآید و همه خود را مقید بدانند که چنین روزی باید از معلمان خود قدردانی کنند.

موحدی بیان کرد: یکی از راه‌ها برای این امر رفتن به مدارس در نزدیکی محل کار و اداره‌ها است و با افتخار و با شاخه‌های گل از معلمان تجلیل شود تا این امر به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

و ی ادامه داد: وقتی همه شأن، جایگاه و حرمت معلم را این گونه پاس داشتند و خود را متعهد به قدردانی از معلم بدانند، معلم در صدر قرار خواهد گرفت و آموزش و پرورش مسئله اول جامعه خواهد شد.

وی بیان کرد: خوشا به حال جامعه، ملت و کشوری که معلم در آن جامعه در صدر قرار گرفته باشد و آموزش و پرورش مسئله اول باشد و آنگاه روز شکوفایی و عزت و افتخار برای همگان و کشور و جامعه خواهد بود و ما در دولت مردمی ایران قوی به این سمت در حال حرکت هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن سپاس و قدردانی فراوان از حمایت‌ها و نگاه ویژه استاندار به آموزش و پرورش بیان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته در نشست شورای آموزش و پرورش استان، نماینده عالی دولت در استان سال ۱۴۰۳ را سال آموزش و پرورش نام نهادند تا همه ظرفیت‌ها و جهت گیری ها را به سمت آموزش و پرورش هدایت و گفتمان و شعار شکل گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: گام دوم را نیز مجدد استاندار خود برداشت و جمعاً مبلغ ٢۵٠٠ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزش و پرورش تخصیص داده شد که حداقل ١۵٠ مدرسه ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد: با برداشتن این گام بزرگ، آموزش و پرورش استان بوشهر در دولت مردمی آیت الله رئیسی در این مدت باقی مانده و چهار سال آینده به لحاظ زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی عملکرد به لحاظ مدرسه سازی و بازسازی کلاس‌ها دو برابر مدت مشابه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه گفتمان ما در استان بوشهر ایجاد و تقویت نگاه ویژه نسبت به آموزش و پرورش است خاطرنشان کرد: گفتمان ما در استان ایجاد این نگاه است که آموزش و پرورش برای همه و همه برای آموزش و پرورش باید باشد؛ و ما بر این موضوع اصرار ورزیدیم.

سپاه با تمام وجود و بی منت در کنار آموزش و پرورش است

موحدی با بیان اینکه دیروز همایش استانی داشتیم و افتخار دست بوسی معلمان فراهم شد گفت: در این همایش تاکید بر این موضوع بود که روزی برسد که معلم آنقدر عزیز باشد که اگر او ایستاده باشد هیچکس اجازه نشستن نداشته باشد.

وی گفت: شعار «آموزش و پرورش برای همه و همه برای آموزش و پرورش» یعنی همه به مسئولیت‌های خود در برابر آموزش و پرورش عمل کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: همه دستگاه‌ها باید آنچنان در کنار آموزش و پرورش باشند که سپاه قهرمان با تمام وجود و بی منت در کنار این حوزه است.

وی با بیان اینکه همه باید حق و حقوق آموزش و پرورش را بپردازند ادامه داد: بخشی از این حق حقوق مادی و بخش عمده آن معنوی است.

موحدی با بیان انتظارات آموزش و پرورش از مجموعه پترو فرهنگ بیان داشت: از مجموعه پترو فرهنگ که بخش عمده‌ای از سهم آن برای آموزش و پرورش و معلمان است انتظار داریم همچون نفت و گاز حتی به مراتب بیشتر در کنار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی گفت: ما از پترو فرهنگ گلایه مند هستیم باید سهم خود را به آموزش و پرورش استان بوشهر پرداخت کنند.

وی با خطاب قرار دادن معلمان گفت: ما متعهد به تربیت این فرزندان و شاگردان کلاس هستیم، باید آرامش کلاس را برای دانش آموزان که از اقشار مختلف هستند حفظ و آنها را به آینده و ساختن آینده‌ای درخشان برای کشور، استان و شهرستان امیدوار و مسیر روشن حق را به آنها نشان دهیم و آگاه کنیم.

وی گفت: معلمان با همه سختی‌هایی که با آن مواجه هستند باید شهروند خوب تربیت و تولید سرمایه اجتماعی انجام دهند که این تنها به دست معلمان میسر است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا