شهرستان ها

سوگواره عاشورایی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

شهرکرد-معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: فراخوان سوگواره عاشورایی سال ۱۴۰۳ در قالب طرح‌های قرارگاه شهید آوینی به صورت عمومی در استان منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام فرجی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این رویداد سوگواره عاشورایی بستر مناسبی برای اشاعه و تبلیغ مضامین فرهنگی در قالب هنر شبیه‌خوانی است، اظهار کرد: با توجه به شکل‌گیری نزدیک به ۲۰۰ گروه تعزیه‌خوان در استان، فراخوان سوگواره عاشورایی در سال ۱۴۰۳ در قالب طرح‌های قرارگاه شهید آوینی به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: تمامی گروه‌های عضو کانون تعزیه استان که در ۲ سال اخیر، مجوز اجرا از این اداره‌کل را دریافت کرده‌اند می‌توانند در مرحله نخست فراخوان شرکت کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس سرپرستان گروه‌های تعزیه که از شرایط اخذ مجوز در ۲ سال اخیر برخوردار بوده و تمایل به شرکت در سوگواره عاشورایی را دارند می‌توانند برای اعلام آمادگی علاوه بر ارسال فهرست کامل اعضای گروه، ۲۰ دقیقه از اجرای تعزیه خود را به دبیرخانه سوگواره تحویل دهند.

فرجی با اشاره به اینکه فیلم اجرای تعزیه نباید محدود به تک‌خوانی باشد و لازم است بخش در نظر گرفته شده جمعی از تعزیه‌خوانان را پوشش دهد، خاطرنشان کرد: فیلم‌های ارسالی نیز باید مربوط به اجراهای ۲ سال گذشته گروه تعزیه‌خوان باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا