شهرستان ها

میراث فرهنگی و دانشکده فنی و حرفه‌ای لرستان تفاهم‌نامه امضا کردند

خرم‌آباد- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل و دانشکده فنی و حرفه‌ای لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عطا حسن پور گفت: این تفاهم نامه؛ بین این اداره کل و دو دانشکده فنی و حرفه‌ای برادران و خواهران با هدف بهره گیری از توانمندی علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه یاد شده و استفاده از تجهیزات و زیرساخت‌های طرفین منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه یاد شده جهت تعامل و هم افزایی و با هدف ارتقای توانایی کارکنان، مهارت آموزی فارغ التحصیلان نخبه و ورود به بازار کار و ایجاد اشتغال جامعه به امضای مدیران این دو مجموعه رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: تفاهم نامه یاد شده دو ساله بوده و در صورت تداوم همکاری طرفین، قابل تمدید است.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و کاربردی کوتاه مدت، ایجاد فرصت شغلی و اجرای همکاری مشترک آموزشی و پژوهشی با هدف توسعه فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در این تفاهم نامه همکاری دیده شده است.

حسن پور افزود: این مرکز ظرفیت‌های خوبی در حوزه تولید و آموزش صنایع دستی دارد و مقرر شد دانش آموختگان واجد شرایط و همچنین هنرآموزانی که توسط معاونت صنایع دستی آموزش داده می‌شوند؛ در اولویت دریافت مجوز تولید و تسهیلات اشتغال زایی قرار بگیرند.

وی با اشاره به ظرفیت بالا و فعالیت‌های این دانشکده در حوزه طراحی و دوخت لباس و تنوع بالای البسه محلی اقوام لر در استان نیز گفت: مقرر شد با همکاری دو دستگاه میز تخصصی البسه محلی جهت بررسی مسائل این حوزه و به روزآوری آن‌ها تشکیل شود.

بنابراین گزارش، این دانشکده فنی، دانشجویانی در رشته‌های گرافیک، معماری، طراحی دوخت دارد که می‌توانند پروژه‌های مشترکی را با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان داشته باشند.

در این جلسه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ضمن بازدید از کارگاه‌های معماری، طراحی دوخت، گرافیک و … بر همکاری بیشتر دو دستگاه تاکید کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا