شهرستان ها

وجود ۳۸۰ هکتار بافت تاریخی در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد

خرم‌آباد – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: در حال حاضر در شهر خرم‌آباد ۸۰ هکتار و در شهر بروجرد ۲۸۰ هکتار بافت تاریخی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عطا حسن‌پور در هشتمین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان کشور در شیراز، اظهار داشت: میراث‌فرهنگی لرستان و شورای اسلامی و شهرداری خرم‌آباد تجربه موفقی در خصوص رفع موانع و مشکلات ثبت جهانی دره خرم‌آباد داشته‌اند.

وی افزود: ثبت جهانی دره خرم‌آباد همه شهر را در بر می‌گیرد و ازاین‌رو با همکاری و وفاق بین میراث‌فرهنگی و دو مجموعه یاد شده توانسته‌ایم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اضافه کرد: کارهای مختلفی از نظیر پل‌های تاریخی، مبلمان شهری، غارهای تاریخی، حریم قلعه فلک‌الافلاک، پاک‌سازی رودخانه، نصب تابلوهای دوزبانه راهنما و ایجاد مسیر دسترسی به غارهای تاریخی برای گردشگران در پرونده ثبت جهانی وجود دارد که رفع برخی از این موانع و مشکلات با همکاری نهادهای یاد شده در دست اقدام است.

حسن‌پور، تصریح کرد: بخش مهمی از رفع موانع در پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد، در حوزه مدیریتی شورای اسلامی و شهرداری خرم‌آباد بوده که مدیران شهری با همکاری و همراهی خوبی برای این مهم در تلاش هستند.

وی در ادامه به بافت‌های تاریخی شهرها اشاره کرد و اظهار داشت: از بافت‌های تاریخی باید به‌عنوان بافت طلایی یاد شود و استفاده از لفظ بافت فرسوده ناکارآمد دراین‌خصوص اشتباه است، تا بتوانیم با برنامه‌ریزی و همکاری بین‌بخشی برای بهسازی و بازسازی آنها و جذب گردشگر در این مناطق اقدام کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، گفت: در حال حاضر در شهر خرم‌آباد ۸۰ هکتار بافت تاریخی و در شهر بروجرد ۲۸۰ هکتار بافت تاریخی وجود دارد که می‌تواند به‌عنوان سرمایه‌ای عظیم و بافتی طلایی از آن بهره‌برداری‌های فراوانی کرد.

هشتمین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور با حضور وزیر کشور در شهر شیراز برگزار شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا