شهرستان ها

داوران در صدور حکم صبوری و طمانینه پیشه کنند

اردبیل- رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: صدور حکم برای پرونده های قضایی از حساسیت بالایی برخوردار است که لازم است داوران در صدور حکم صبوری و طمانینه پیشه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسین علوی عصر شنبه در آئین تحلیف داوران حرفه ای در استان اردبیل اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری مراسم تحلیف ۱۰ داور حرفه ای و ادای سوگند آنان برای شروع کار هستیم.

وی با اشاره به اینکه امر داوری حکمیت بین طرفین دعواست، خاطرنشان کرد: همانطور که قاضی حکم صادر می کند داوران نیز باید در صدور حکم به صورت علمی و با جدیت وارد شوند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل قضاوت را احیای حق و ابطال باطل دانست و افزود: داوران باید در این راه مسیر با دقت و آرامش وارد شده با تاسی به قرآن که در آن به حکمیت تاکید شده است در داوری صبوری پیشه کنند.

حجت الاسلام علوی اهمیت شغل داوری و حکمیت را یادآور شد و بیان کرد: امر تحلیف اتفاق جدیدی نیست و در تمامی ادیان و نظام ها شاهد سوگند پزشکان و جامعه وکلا و داوران هستیم.

وی مراسم تحلیف را جمعی مقدس با نیت و قصد الهی توصیف کرد و افزود: خواسته ما از داوران پایبندی به ادای سوگندشان است.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل با تاکید بر اینکه داوران نباید در اجرای حکم سریع و شتابزده عمل کنند، اظهار کرد: اولویت و دغدغه اول شما سازش بین طرفین دعوی است که داوران نیز باید به این امر پایبند باشند.

در پایان این مراسم داوران با قرائت سوگندنامه ادای سوگند کرده و ابلاغ داوری حرفه ای خود را دریافت کردند تا به صورت رسمی کار خود را شروع کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا