شهرستان ها

بخش دائمی موزه تاریخ شهرداری اصفهان تحولات۱۹۰ساله را روایت می‌کند

اصفهان – مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت:بخش دائمی موزه تاریخ شهرداری اصفهان تحولات۱۹۰ ساله شهرداری را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی معرک نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان شامگاه یکشنبه در آئین افتتاحیه فاز اول موزه شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان همچون سایر شهرها زنده بوده و روزهای شاد و غمگین داشته است، اظهار کرد: در تمام داستان‌ها و روایات هر شهر، اسطوره‌ها و قهرمانانی حضور دارند که یا روایت‌ساز و یا منتقل‌کننده روایات هستند. اصفهان با پیشینه هویتی خود نیز چشمه‌ای عمیق از استعاره و داستان‌ها است.

وی ادامه داد: شهر اصفهان در طول تاریخ بارها از لبه سقوط و ویرانی، ققنوس‌وار پرواز کرده و شکوه و اقتدار خود را به منسه ظهور رسانده و ویژگی‌های متمایزی دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: همه ما مأموریتی بر دوش داریم و موظفیم حافظه تاریخی شهر را حفظ کنیم و تأثیرات اصلی این موزه، تلنگر به مسئولین و کارگزاران و رساندن تاریخ اصفهان به آیندگان است.

وی در ارتباط با محتوای تاریخی که در این موزه ارائه می‌شود، گفت: تحولات مجموعه شهر اصفهان از سال ۱۲۱۸ تا امروز در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود و موزه شامل دو قسمت دائم و رویدادمحور است؛ در قسمت دائم، از مرحله تشکیل انجمن بلدیه تا جنگ جهانی دوم نگه‌داری می‌شود و این قسمت برگرفته از تحولات این دوران است.

معرک‌نژاد افزود: قسمت اصلی موزه، قسمت رویدادمحور است که قرار است برنامه‌ها و نشست‌های موضوع‌محور در آن برگزار شود و اشیا تاریخی در این قسمت به نمایش گذاشته شود.

وی درخصوص جمع‌آوری اسناد تاریخی شهر اصفهان بیان کرد: بایگانی اسناد از سال ۱۳۱۵ تاکنون فریز شده بوده و از دوره مدیریت پیشین جمع‌آوری این اسناد بصورت نرم آغاز شد که تاکنون ۱۰ هزار سند و شیئ تاریخی جمع‌آوری و در سامانه مربوطه ثبت شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به ثبت این موزه بعنوان موزه ملی خاطرنشان کرد: ساختمان اصلی موزه و نقطه شروع آن درحال مرمت با دقت فراوان است که پس از اتمام مرمت داخلی، استقرار بخش دائمی اتفاق می‌افتد، همچنین درخواست ثبت موزه بعنوان موزه ملی در مرحله اول تأیید شده و درحال پیگیری است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا