شهرستان ها

نوار جنوبی استان مرکزی در معرض ناپایداری‌های جوی

اراک- معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی مرکزی از صدور هشدار سطح نارنجی در این استان خبر داد و گفت: نوار جنوبی استان مرکزی در معرض ناپایداری‌های جوی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مرادی اظهار کرد: بررسی آخرین خروجی الگوهای پیش بینی نشان می‌دهد احتمال وقوع همرفت شدید در بعضی مناطق نوار جنوبی استان طی ساعات بعدازظهر امروز پنجشنبه تا اوایل شب وجود دارد.

معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی گفت: در بعضی از مناطق اراک، خنداب، شازند، خمین، محلات، دلیجان رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی و گردوخاک پیش بینی شده است.

مرادی گفت: برخورد صاعقه و احتمال خسارت ناشی از تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی و به دلیل خصوصیات رگبارهای فصل گرم احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و در صورت وقوع همرفت شدید سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: بازگشایی مسیرهای عبور آب و دهانه پل‌ها، عدم فعالیت و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، عدم کار در اماکن مرتفع و صعود به ارتفاعات، استحکام بخشی به سازه‌های سبک و ناپایدار، احتیاط تردد در جاده‌ها و معابر در هنگام بارش، آمادگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط این استان توصیه شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا