شهرستان ها

قیام ۱۵ خرداد برگرفته از نهضت عاشورا بود

ساوه- امام جمعه موقت ساوه گفت: قیام ۱۵ خرداد برگرفته از نهضت عاشورا بود و ماهیت انقلاب اسلامی را مشخص کرد.

حجت الاسلام علی بدرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: قیام خونین پانزده خرداد که در سال ۱۳۴۲ به وقوع پیوست، ماهیت انقلاب اسلامی را مشخص کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ مصادف با ماه محرم بود از این رو امام خمینی به جامعه روحانیت اعلام کرد در این روزها نباید تنها بحث عزاداری امام حسین (ع) مدنظر باشد بلکه باید خط سرخ حسینی برای مردم تبیین شود.

امام جمعه موقت ساوه با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد برگرفته از نهضت عاشورا بود، گفت: هرچند پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ به صورت بی‌رحمانه‌ای توسط رژیم سرکوب شد اما مردم مسلمان ایران با تحمل سختی‌ها، سرانجام در بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

حجت الاسلام بدرخشانی گفت: نهضت پانزده خرداد به طور حتم، مردمی بود و این نهضت به هیچ قشر خاصی تعلق نداشت و تمام اقشار از شهر، روستا، بازاری و دانشگاهی، زن، مرد، پیر و جوان در آن حضور داشتند و این اسلام بود که موجب وحدت، انسجام و همدلی سایر اقشار در این راستا شده بود.

وی با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد با هدف مبارزه با ظلم و سلطه ظالمانه بیگانگان بود، گفت: کشور ما وارسته و مقتدر بود و هیچگاه زیر یوغ کشورهای استکباری نرفت و بر این اساس، مردم برای استقلال و آزادی قیام کردند و ندای آزادی خواهی را سر دادند. ‌

امام جمعه موقت ساوه گفت: قیام ۱۵ خرداد دعوت مردم به حق و اسلام بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا