فضای مجازی

تواضع مقام معظم رهبری در مقام ریاست‌جمهوری

کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی برشی از خاطرات حمید سبزواری را درباره تواضع مقام معظم رهبری در مقام ریاست‌جمهوری منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: حمید سبزواری در ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ درگذشت. وی در کتاب خاطرات خود با عنوان «حال اهل درد» که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده به روایت زندگی سیاسی اجتماعی خود پرداخته است. سبزواری در بخشی از خاطرات خود درباره تواضع و فروتنی آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید: پس از اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حادثه برایشان پیش آمد (عملیات تروریستی در مسجد ابوذر)، یک شب تعدادی از شعرا رفتیم منزل ایشان. مجلس را در حضور ایشان تشکیل دادیم. خدا رحمت کند اوستا را، او بود و من؛ قدسی مشهدی، آقای [علی] معلم، آقای [محمود] شاهرخی، آقای ستوده و …

آن شب که ما رفتیم آنجا نشستیم، حاج آقا با گرمی بیشتر از همیشه با ما رو به رو شد. قبلاً در مجلس که می‌نشستیم ایشان به عنوان یک روحانی مبارز مطرح بود، حالا هم یک روحانی مبارز مجاهد که رئیس‌جمهور هم شده بود؛ یک پیراهن و یک ژاکت نیم‌داری تنشان بود که خراسانی بود، نیم کهنه، چه بگویم، کار کرده، هوای بیرون سرد بود و اتاق گرم.

موقع رفتن به قدسی گفتم امشب حاج آقا خامنه‌ای از موقع طلبگی خودشان افتاده‌تر و دلبرانه‌تر با ما روبه‌رو شد. گفت: باید هم این‌گونه باشد چون که ایشان رئیس‌جمهور شد. گفتم: وقتی که بزرگان بر مقامشان افزوده می‌شود این شخصیت را پیدا می‌کنند و آن را ارزان نمی‌فروشند، افتاده‌تر می‌شوند تا پیش مردم بیشتر عزیز شوند. این پیش آدم‌های معمولی است که وقتی به مقامی می‌رسند خودشان را گم می‌کنند.

کد خبر ۵۲۳۳۵۸۷

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا