جامعه

آغاز به کار طرح سراسری پرداخت صدقات و کمک‌های مردمی

طرح سراسری پرداخت صدقات و کمک‌های مردمی از طریق کد «QR» با حضور قائم‌مقام کمیته امداد، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی خاکسار قهرودی در مراسم رونمایی از طرح سراسری پرداخت صدقات و کمک‌های مردمی از طریق کد «QR» با اشاره ضرورت به روز رسانی روش‌های جذب کمک‌های مردمی، گفت: جمع‌آوری صدقات در کمیته امداد از گذشته به روش‌های سنتی انجام شده، اما توسعه ابزارهای جدید و استفاده از فناوری نوین در جذب کمک‌های مردمی یک ضرورت است.

وی با تشریح روش به کارگیری از QR کد برای جمع‌آوری صدقات، افزود: در این روش از طریق اسکن کد اختصاصی، می‌توان به هر میزان کمک را در یک بستر مجازی که از سوی کمیته امداد پیش‌بینی شده است، برای نیازمندان واریز کرد.

قائم‌مقام کمیته امداد، کاهش هزینه‌ها و تسهیل در دریافت کمک‌های مردمی را از جمله ویژگی‌های اجرای طرح QR کد در جذب صدقات دانست و تاکید کرد: در این روش کمک‌های مردمی به صورت لحظه‌ای دریافت و در کمترین زمان به دست خانواده‌های محروم می‌رسد.

خاکسار اضافه کرد: همچنین عدم نیاز به مراجعه برای تخلیه صندوق‌ها به سطح معابر و منازل از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

وی به چالش‌ها و آسیب‌های صندوق‌های صدقات معابر اشاره کرد و گفت: در صورت موفقیت این طرح و برآورده کردن انتظارات، استفاده از صندوق‌های معابر ضرورتی نخواهد داشت و به تدریج از تعداد این صندوق‌ها کاسته خواهد شد.

خاکسار اظهار کرد: طرح جمع‌آوری صدقات از طریق QR کد از چند ماه گذشته به صورت پایلوت در هفت استان کشور اجرایی شد و امروز با رونمایی از این طرح، در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد از همراهی و اعتماد مردم به این نهاد تقدیر کرد و افزود: طی دو سال گذشته و با وجود همه‌گیری کرونا و شرایط سخت اقتصادی، شاهد رشد صدقات و کمک‌های مردمی بوده‌ایم که نشان‌دهنده ایمان و اعتقاد والای مردم است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا