جامعه

آموزش وپرورش وبهزیستی هر دوبه دنبال تلفیق معلولان در جامعه هستند

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: تغییر جهت به سمت تلفیق از حالت تفکیک و عدم نگاه تک بینانه به جامعه معلولان هم مدنظر ماو هم سازمان بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجواد حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بهزیستی کشور و سازمان آموزش و پرورش استثنائی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: خدا قوت می گوییم به دوستانمان در سازمان‬ بهزیستی‌ کشور. ‬ همانطور‬ که‬ اعلام‬ شد‬ ‏‎۱۵۸ ‎هزار دانش آموز‬ را ما در سازمان استثنایی کشور تحت پوشش‬ داریم‬ که‬ ‏‎‬ هزار ۷۸ ‎دانش آموز تحت حمایت های سازمان بهزیستی برای دریافت کمک تحصیل هستند و ‏‎۵۸ ‎‬ هزار دانش آموز خدمات توانبخشی‬ دریافت‬ می‌ کنند‬ و‬ به‌ ۲‬ هزار‬ دانش‬ آموز‬ نیز‬ به‌ صورت‬ ویژه خدمات ارائه می شود.

وی‬ ادامه‬ داد: ‬ تغییر جهت به سمت تلفیق از حالت تفکیک و عدم نگاه تک بینانه به این قشر هم مدنظر ما و هم سازمان بهزیستی است. هیچ دو وزارتخانه یا سازمانی در کشور نیست که اندازه بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با هم همکاری داشته باشند. به طوریکه اگر ما به عنوان یکی از معاونان این سازمان فعالیت کنیم دور از ذهن نیست.

حسینی‬ در‬ ادامه‬ با اشاره‬ به‌ اینکه‌ ۴‬ نظریه‬ تلفیق‬ افراد‬ معلول‬ در‬ جامعه‬ که‬ مبنای‬ حرکتی‬ ما‬ و‬ سازمان‬ بهزیستی‌ است را‬ پشتیبانی‬ می‌ کند، ‬ گفت: چنظریه‬ اول‬ این‌ است‬ که‬ امروزه‬ می‌ گویند‬ انسان‬ و‬ توسعه انسان مبناست. قبلاً ‏می گفتند‬ توسعه طبیعت محور، منابع محور و ثرومت محور و تکنولوژی محور است اما الان می گویند مبنای توسعه انسان است. زمانی این توسعه تحقق پیدا می کند که همه انسان ها با هر‬ توانایی‬ که‬ دارند‬ و‬ در‬ واقع‬ همه‬ توانایی‬ های‬ انسانی‬ توسعه‬ پیدا‬ کند. ‬ما دانش اموزی داشتیم قهرمان دو میدانی جهان شد که‬ نابینای کامل بود. ‬ ما ‏موظفیم توانایی‬ این‌ افراد‬ را‬ در فرایند توسعه از قوه به فعل دربیاوریم و مبنا این است در جامعه همه انسان ها نقش آفرین‬ باشند.

تکمیل می شود…

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا