جامعه

اجرای طرح‌های سراسری مقابله با قاچاق کالا و ارز/ افزایش ۲۶ درصدی کشفیات پولشویی


رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از افزایش ۲۶ درصدی کشفیات پولشویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اجرای طرح های سراسری مقابله با قاچاق کالا و ارز و جرایم و مفاسد اقتصادی از روند رو به رشد پلیس امنیت اقتصادی خبر داد.

 سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه ماموریت های پلیس امنیت اقتصادی از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است، عنوان داشت: با رصد و پایش اطلاعات ماموریت های صورت گرفته در همه زمینه ها شاهد افزایش کشفیات و توفیق در ماموریت های انجام شده هستیم.

وی با اشاره به ماموریت پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: در سال گذشته در مقایسه با سال قبل آن شاهد افزایش 30 درصدی ارزش ریالی پرونده های کشف شده پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز بودیم.

 این مقام ارشد انتظامی با اشاره به افزایش 39 درصدی ارزش ریالی پرونده های کشف شده پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیان داشت: در سال 1401 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن افزایش 61 درصدی پرونده های بالای 500 میلیون تومان را در پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز شاهد بوده ایم.

وی گفت: در سال قبل افزایش 15 درصدی توقیف خودروهای شوتی را نیز داشته ایم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح اقدامات پلیس گمرک با اشاره به افزایش 113 درصدی پرونده های بالای یک میلیارد تومان این پلیس در مقایسه با سال 1400 ، گفت: سال قبل در پلیس گمرک شاهد افزایش 122 درصدی ارزش ریالی کشف کالای قاچاق و افزایش 56 درصدی متهمان دستگیر شده و همچنین افزایش 131 درصدی توقیف خودروهای شوتی بوده ایم.

وی در تشریح اقدامات پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی عنوان داشت: با تلاش همکارانم در پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی شاهد افزایش 61 درصدی ارزش ریالی کشفیات فرار مالیاتی، افزایش 65 درصدی کشفیات پرونده های زمین خواری و افزایش 26 درصدی کشفیات پول شویی بوده ایم.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا