جامعه

اجرا نشدن مصوبه شورای اقتصاد دلیل بروز حادثه اتوبوس خبرنگاران


رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه علت اصلی سوانح ترافیکی فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری و برون‌شهری است گفت: اگر مصوبه سال ۹۶ شورای اقتصاد برای تأمین ۱۰ هزار اتوبوس شهری و بین‌شهری اجرا شده بود شاهد حوادث اتوبوس خبرنگاران و سربازمعلمان نبودیم.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در سیصد و پنجمین جلسه صحن شورای شهر ضمن گرامیداشت روز قوه قضائیه در مراسم شهدای هفت تیر، اظهار داشت: سوانح جاده‌ای پیش آمده در روزهای اخیر به خانواده قربانیان به ویژه جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه یکی از علت اصلی بروز سوانح ترافیکی فرسودگی ناوگان حمل و نقل درون و برون‌شهری است و سیستم مناسب و ایمن جایگزین نشده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در صورتی که اگر مصوبه سال ۱۳۹۶ شورای اقتصاد جهت تأمین ۱۰ هزار اتوبوس شهری و بین‌شهری اجرا می‌شد اکنون قربانیان را در میان خود داشتیم و آنها را از دست نداده بودیم.

هاشمی در ادامه به موضوع برگزاری انتخابات شورای ششم اشاره کرد و گفت: موفقیت اعضای راه‌یافته به شورای ششم را تبریک می‌گویم و برای این افراد آرزوی موفقیت هر چه بیشتر دارم.

وی بیان داشت: امیدوارم دوستان ضمن حفظ دستاوردها و نقاط مثبت دوره‌های گذشته نسبت به پر کردن کمبودها و نقاط ضعف هم در شهر تهران که جزو مطالبات شهروندان است گامی رو به جلو بردارند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: هزینه‌های اداره شهر را در شورای پنجم علاوه بر تورم کاهش دادیم و ضمن شفاف‌سازی در جهت حفظ صیانت از باغات در شهر اقدام کردیم. همچنین آرامش و انسان‌محوری را در شهر شاهد بودیم که این موضوعات با تقویت فعالیت عمرانی تکمیل خواهد شد.

هاشمی بیان داشت: امیدوارم در حوزه مترو و اتوبوس موفقیت‌هایی حاصل شود ما تلاش‌هایی در این راستا انجام دادیم همچنین عدم افزایش پرسنل شهرداری مدنظرمان بود بر همین اساس ۲۰ درصد در جهت چابک‌سازی، میزان پرسنل کاهش یافت که ۱۰ درصد این آمار مربوط به داخل شهرداری و بیش از ۱۰ درصد مربوط به حوزه پیمانکاری بوده است و سبب کاهش هزینه‌های شهر شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی از موازی‌کاری در برنامه‌های مناسباتی پرهیز شده است،‌گفت: طرح تفصیلی را مدنظر قرار دادیم و جلوگیری از ارائه تراکم مازاد نیز صورت گرفت و اکنون که انتخابات به پایان رسیده امیدواریم جناح‌های سیاسی هر چه بیشتر جهت تعامل با هم در راستای بهبود وضعیت شهر و ساختن فردایی بهتر اقدام کنند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا