جامعه

از شناسایی 100 ساختمان ناایمن تا تخلیه سرای محله مهرآباد جنوبی/ ۵گود پر‌خطر و ناایمن در مرحله ایمن سازی


۱۰۰ ساختمان ناایمن در منطقه۹ و به منظور رفع خطرات ناشی از ابنیه ناایمن و حفظ سلامت شهروندان غرب تهران، شناسایی و خطار قانونی برای این ساختمان ها صادر شد و ایمن‌سازی ساختمان پر مخاطره سرای محله مهرآباد جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 با تایید بر مبحث ایمنی شهری گفت: با عنایت به بند ۱۴ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در راستای تامین ایمنی و حفظ حقوق شهروندان، مدیریت شهری شناسایی و برخورد قاطع با ساختمان‌های ناایمن را در دستور کار قرار داده است.

مرتضوی با اشاره به گستردگی بافت فرسوده منطقه ۹ عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ مورد ساختمان ناایمن شناسایی و اخطار قانونی برای این ساختمان ها از جمله املاک ریزشی و ناایمن صادر و به مالکین ابلاغ شده است.

شهردار منطقه ۹ در ادامه گفت: ۵گود پر‌خطر و ناایمن نیز شناسایی و اخطار لازم برای رفع خطر به مالکین ابلاغ شده، همچنین گودهای مذکور در مرحله ایمن سازی و رفع خطر زیر نظر مهندس ناظر قرار دارد.

وی  تصریح کرد: با وجود بافت ناپایدار و فرسوده گسترده در محدوده منطقه۹ مباحث ایمن سازی ساختمانها و فضای شهری جزو اولویت‌های مدیریت شهری است که با جدیت دنبال می شود.

شهردار منطقه 9 با تاکید بر مبحث ایمنی شهری گفت: در راستای تامین ایمنی و حفظ حقوق شهروندان، مدیریت شهری شناسایی و برخورد قاطع با ساختمان های ناایمن را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰مورد ساختمان ناایمن شناسایی و اخطار قانونی برای این ساختمان ها از جمله املاک ساختمان های عمومی و خدماتی از جمله بیمارستان ها، مجتمع های مسکونی قدیمی و سطوح صنعتی و تجاری قدیم ریزشی صادر و به مالکین ابلاغ شده است.

 شهردار منطقه۹ تاکید کرد: به این منظور و برای مقابله با مخاطرات ناشی از ریزش ساختمان های مذکور و حفظ سلامت جان شهروندان ضمن صدور اخطاریه ها برای ایمن سازی این اماکن، کار را از خودمان شروع کردیم و در قدم اول نسبت به تخلیه ساختمان سرای محله مهرآباد جنوبی اقدام شد.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا