جامعه

افتتاح صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان


صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛“محمد شریعتمداری” وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین افتتاح صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، گفت: در چهل‌ویک مین سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی کشور شاهد عملیاتی شدن یکی از نهادسازی‌هایی که آرزوی دیرینه ما بوده هستیم.

شریعتمداری ادامه داد: این موضوع دغدغه همه فرزندان بهزیستی بود که بعد از دوران ۱۸ سالگی و جدایی از بهزیستی چه شرایطی پیدا خواهند کرد و همچنین با توجه به اینکه افراد دارای معلولیت نیازمندی‌هایی دارند؛ لذا صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی برای ایجاد پشتوانه و توانمندسازی آن‌ها و همچنین اشتغال‌زایی چه در قالب کارفرما و چه در قالب خویش‌فرما ایجادشده است و هیئت‌امنای صندوق جمعی از مسئولان دولتی و نمایندگان NGO های فعال در حوزه معلولان هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی بر روی بستر IT آغاز به کار می‌کند تا متقاضیان دسترسی به منابع صندوق اعم از حمایت‌های بلاعوض برای ایجاد زیرساخت‌های اشتغال جامعه معلولین و هم یارانه سود تسهیلات اعطایی و هم پرداخت منابع قرض‌الحسنه با نرخ حداقل کارمزد داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم با ۲۴ میلیارد تومان سرمایه و نهایی شدن تشکیلات بتوانیم در پایان دولت شاهد عملیات اجرایی شدن این صندوق باشیم و ترجیحاً از امکانات و نیروی انسانی فعال و کارآمد سازمان بهره می‌گیریم.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا