جامعه

افزایش ۳ برابری مرگ و میرهای منتسب به آلودگی هوا در اصفهان

اصفهان -معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت اصفهان گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر منتسب به آلودگی هوا در اصفهان در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ حدود ۳برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی امین بعد از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده در سالن اجتماعات استانداری اصفهان اظهار داشت: مرگ و میر منتسب به آلودگی هوا بین افراد بالای ۳۰ سال در اصفهان در سال ۹۷ حدود ۱۱.۴۳ درصد بود که در سال ۹۹ این میزان، سه برابر شد.

او به تأثیر انواع آلودگی‌ها بر سلامتی انسان اشاره کرد و گفت: در یک دهه اخیر به تحقیقات در این زمینه بسیار توجه شده است به طوری که یک تحقیق در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره تأثیر آلاینده‌ها بر روی دانش آموزان نشان می‌دهد که غلظت برخی از آلاینده‌ها مانند “بنزن” در میان آنها از کشورهایی مانند چین کمتر اما از بسیاری از کشورهای توسعه یافته، بالاتر است.

اصفهان در رده دوم تا پنجم ابتلاء به انواع سرطان در کشور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه اصفهان در زمینه انواع سرطان در کشور وضعیت خوبی ندارد، ادامه داد: اصفهان در زمینه انواع سرطان بطور معمول در رتبه‌های دوم تا پنجم است و از سال‌های ۹۳ تا ۹۷ هر سال حدود ۵۰۰ مورد ثبت مورد جدید ابتلاء به سرطان در استان داشتیم.

او با اشاره به سند ملی و استانی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر که یکی از علت‌های آن، آلودگی زیست محیطی است، گفت: عوامل تشدید کننده و بیرونی این بیماری‌ها مانند مزمن تنفسی در سال‌های اخیر نه تنها کاهش نیافته بلکه بیشتر هم شده است به طوری که امسال در شهر اصفهان، هیچ روزی هوای پاک نداشتیم.

رئیس مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه در پنج سال گذشته جلسه‌های بسیاری با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این زمینه و برای کاهش مواجهه با عوامل بیرونی و تشدید کننده بیماری‌های غیر واگیر داشتیم، اضافه کرد: ما برنامه و هماهنگی در این زمینه داریم اما بنظر می‌آید به‌دلیل اینکه هنوز عامل تأثیرگذار یعنی محیط زیست در اولویت نیست، این فعالیت‌ها نیز بی اثر می‌ماند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا