جامعه

انتخاب شهردار پایتخت بر اساس فرآیند علمی/ نقش بانوان در مدیریت شهری جدید


اعضای شورای شهر تهران در صحن امروز شورا پس از ارائه گزارش زاکانی سوالاتی را از آن مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، بعد از ارائه برنامه‌های زاکانی در صحن امروز شورای شهر اعضای شورای ششم سوالاتی را از زاکانی مطرح کردند. 

نرگس معدنی‌پور عضو شورای شهر تهران به ظرفیت بانوان در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: رویکرد آقای زاکانی در این زمینه  امیدواریم توجه به مسأله حضور بانوان در شهرداری باشد همچنین حضور پیشکسوتان و افرادی که سابقه دارند نیز در مسیر پیشرفت شهر تهران بسیار حائز اهمیت است. 

وی گفت: سوال من در مورد میزان توجه شهردار جدید به ظرفیت بانوان و بازنشستگان است.

در ادامه جعفر بندی‌‌شربیانی گفت: سوال من از شهردار در مورد نحوه مبارزه با فساد است مردم انتظار ریشه‌ای برخورد با فساد را دارند از آقای زاکانی درخواست دارم در این زمینه توضیح دهند. 

همچنین محمد آخوندی دیگر عضو شورای شهر تهران گفت: مجموعه رسانه شهرداری تهران به وضعیت بدی دچار شده و باید تقویت آن انجام گیرد بنابر این سوال من از شهردار در این رابطه است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب شهردار طی یک فرآیند علمی انجام شده است گفت: از هیأت رئیسه درخواست داریم در این زمینه به شهروندان اطلاع دهند چرا که ما قبل از برگزاری صحن رسمی شورا بیش از ۲۰ جلسه برای انتخاب شهردار داشته‌ایم.

همچنین سوده نجفی دیگر عضو شورای شهر تهران به مهاجرپذیر بودن پایتخت اشاره کرد و گفت: تهران  ۸٫۵ میلیون  روزها و شب‌ها  ۱۳ میلیون شهروند دارد و شهری پر از آسیب اجتماعی می‌تواند باشد بنابراین توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است.

وی گفت: اکثر بودجه‌ها در موضوع آسیب‌های اجتماعی برای راهکارهای سلبی بوده و در زمینه راهکارهای ایجابی پیش نرفته‌ایم.

وی گفت: همچنین در دوره‌های گذشته ۲۲ مشاور بانوان داشتیم که در دوره اخیر شهرداری حذف شد و حالا سوال ما از شهردار این است که زنان چقدر در مدیریت شهری جدید نقش دارند.

انتهای پیام/ 


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا