جامعه

بدون استقراض، تهران را اداره کرده‌ایم

معاون برنامه ریزی شهردار تهران با اشاره به اینکه بودجه امسال شهرداری معادل سال ۸۵ است، گفت: ما بدون استقراضهای بزرگ، شهر را اداره کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران در نشست خبری این معاونت که با حضور شهردار برگزار شد گفت: هرچند همه سازمان‌های دولتی متورم هستند اما شهرداری به دلیل اینکه مستقیماً بودجه دولتی نمی‌گیرد لازم است که بتوانیم این سازمان را چابک کنیم.

مظاهریان گفت: به جای تعدیل‌های رایج، ما دایره را وسیع کرده و در معرض افکار عمومی و در رقابت بین مدیران قرار دادیم.

وی با بیان اینکه ما در شهرداری کمک‌های دولتی نمی‌گیریم، گفت: در این دوره ۹۰ درصد حقوق کارکنان افزایش یافت.
مظاهریان درباره هوشمندسازی سیستم‌های اطلاعاتی گفت: پیش از این به دلیل نبود اطلاعات جامع نمی‌توانستیم تخمین برنیم چقدر نیرو داریم و خوشبختانه سامانه به روزی تهیه شده تا فهرست همه کارکنان شهرداری را ببینیم.

وی ادامه داد: همیشه قبل انتخابات تعداد زیادی به نیروهای شهرداری اضافه می‌شد.اما از سال ۹۶ نیروهای شهرداری را به زیر ۶۰ هزار نفر رساندیم، بدون اینکه تعدیل‌های رایج را انجام دهیم و روش ما بازنشستگی‌های انگیزشی بود.

معاون شهردار تهران درباره عملکرد شهرداری در حوزه شفافیت گفت: در سامانه شفافیت ۱۶ آیتم را به نمایش گذاشته‌ایم، برای مثال معاملات متوسط بزرگ شهرداری، نیروهای شهرداری در این سامانه مشخص شده‌اند.

وی درباره ورود کارکنان جدید به شهرداری گفت: در ازای هر ۶ درصد کاهش باید ۲ درصد جذب داشته باشیم و از همین رو در ازای هر دو نیروی شهرداری یک نیرو گرفته‌ایم.

مظاهریان به موضوع بودجه شهرداری هم اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به تورم، بودجه امسال شهرداری معادل سال ۸۵ است بودجه و اینکه گفته می‌شود شهر ارزان اداره شده سند و دلیل دارد.

وی افزود: ما استقراض‌های بزرگی نداشته‌ایم اما شهر را اداره کرده‌ایم.

معاون شهردار تهران یکی از تغییرات بزرگ در این دوره را، را معطوف کردن نگاه‌ها به سمت محلات برشمرد. و گفت: حدود ۳ هزار میلیارد به بودجه محلات اختصاص داده شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا