جامعه

برگزاری چهارمین جلسه ستاد ملی ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان

چهارمین جلسه ستاد ملی ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان با حضور رئیس کمیته امداد و نمایندگان دستگاه‌های عضو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین جلسه ستاد ملی ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، سید محمدرضا موالی‌زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، نمایندگان دستگاه‌های عضو و همچنین با حضور کارگروه‌های استانی این ستاد به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این نشست با بیان اینکه رسیدن به جامعه‌ای آگاه و حساس در خصوص وضعیت مددجویان از جمله اهداف این ستاد است، گفت: سند ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان به دنبال رسیدن به چارچوبی مشخص در مورد نحوه مشارکت مددجویان در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و توانمندسازی این اقشار است.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان و افراد دارای معلولیت مهمترین جامعه هدف مددجویان در این سند هستند، اظهار کرد: سند ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان با هدف ارتقای ظرفیت‌ها و استفاده از پتانسیل این جامعه در راستای توسعه عمومی کشور تنظیم شده است.

رئیس کمیته امداد تقویت خودباوری، افزایش دانش و مهارت و حمایت از محصولات فرهنگی و هنری مددجویان را مهمترین راهکار در تقویت توان آنان دانست و تاکید کرد: در این زمینه باید از ظرفیت رسانه‌ها، پژوهشگران و فعالان اقتصادی بهره‌گیری کرد.

بختیاری خواستار مشارکت همه دستگاه‌های مسئول در تقویت خودباوری مددجویان از طریق طرح‌های توانمندسازی شد و گفت: در این زمینه نیازمند همکاری‌های بین‌بخشی و نوآوری به ویژه در کارگروه‌های استانی هستیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا