جامعه

تامین آب شرب و یخ بهداشتی زائران حسینی

توسط بنیاد احسان صورت گرفت؛

بیش از ۱۰ میلیون بطری آب معدنی و ۳۳ هزار قالب یخ بهداشتی بین مواکب مورد حمایت بنیاد احسان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با شروع نهضت بین المللی اربعین حسینی که با مشارکت میلیون‌ها زائر از اقصی نقاط جهان شکل می‌گیرد، خدمت رسانی مواکب مردمی با همراهی جامعه جهادگران ایران نیز آغاز و کشور عراق میزبانی هزاران جهادگر و موکب دار ایرانی خواهد شد.

بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با هدف حمایت و پشتیبانی از گروه‌های مردمی حاضر در این حماسه بزرگ کلیه بسترها و امکانات در اختیار خود را به کار گرفته تا ضمن تقویت مواکب حاضر در این نهضت بین المللی، از سختی زیارت و سفر زائران حسینی را نیز بکاهد.

تأمین آب شرب سالم و خنک و البته تهیه یخ بهداشتی به منظور جلوگیری از گرما زدگی و مخاطرات احتمالی از مهمترین اقدامات اجرایی از سوی بنیاد احسان است به شکلی که در اربعین امسال بیش از ۳۳ هزار قالب یخ بهداشتی بین مواکب مورد حمایت این بنیاد توزیع خواهد شد.

سعید سلیمانی، مدیر عامل بنیاد احسان با اشاره به مجموع اقدامات انجام شده در خصوص تأمین آب شرب و یخ بهداشتی به منظور توزیع در مسیر زائران حسینی، گفت: در کنار توزیع بیش از ۳۳ هزار قالب یخ بهداشتی، بیش از ۱۰ میلیون بطری آب معدنی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال نیز در نقاط مختلف مسیر زائران حسینی توزیع خواهد شد.

وی افزود: مواکب مورد حمایت بنیاد احسان از مرز مشترک با پاکستان تا کربلا وظیفه دارند تا با تأمین آب شرب زائران حسینی از به خطر افتادن سلامتی آنان جلوگیری کنند.

بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام به منظور تأمین پایدار یخ در مسیر زائران حسینی اقدام به راه اندازی کارخانه یخ سیار در مرز مهران و شهر کربلا خواهد کرد؛ این کارخانه‌ها که به صورت ساعته و در تمامی ایام اربعین حسینی مشغول کار هستند با نام “احسان الحسین” شناخته می‌شوند همچنین به منظور نگهداری یخ در شرایط سالم تعدادی سردخانه در شهرهای مرزی و کربلای معلا راه اندازی خواهد شد.

سلیمانی در بخش دیگری اظهار کرد: همچون سال‌های گذشته به منظور عمل به مأموریت‌های خود در نهضت اربعین حسینی اقدامات مؤثری در راستای تقویت شبکه آبرسانی از طریق استقرار دستگاه‌های آبسرد کن در مسیر زائران حسینی انجام خواهیم داد؛ بدین منظور ۱۴۰ دستگاه در مسیر مذکور مستقر خواهیم کرد و به صورت دائمی دستگاه‌های فوق را از حیث فنی پایش می‌کنیم.

گفتنی است بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با تشکیل قرارگاه ویژه اربعین در اقصی نقاط مسیر زائران حسینی نسبت به خدمت رسانی به زائران حسینی و حمایت از مواکب مردمی اقدام خواهد کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا